در آخرین روز اینوتکس ۲۰۲۳ اتفاق افتاد؛خانه خلاق راهکار مطلوب فارابی در ورود فناورانه به سینماست

وزیر کشور و سخنگوی دولت با حضور در غرفه خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ توجه جدی به جلوه‌های ویژه بصری را از اهم موضوعات در توسعه فناوری‌های سینمایی دانستند.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، وزیر کشور و سخنگوی دولت در آخرین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ از غرفه خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی بازدید کردند.

احمد وحیدی در حاشیه این بازدید از دستاوردهای خانه خلاق در توسعه فناوری‌های سینمایی به ویژه مرتبط با جلوه‌های ویژه بصری جویا شد.

وی در ادامه تماشای برخی از صحنه‌های آثار فارابی که دارای جلوه‌های ویژه بصری هستند، پرداخت و گفت: موضوع جلوه‌های ویژه بحث مهمی در سینمای امروز ماست و در این زمینه متاسفانه مشکلاتی داریم که خانه خلاق می‌تواند پروژه‌هایی را برای ارتقای آن در دستور کار خود قرار بدهد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در جریان این بازدید درباره تعداد فعالان حوزه جلوه‌های ویژه در سینما جویا شد.

آزاده غفاری مسئول غرفه فارابی نیز گفت: سال گذشته یک رویداد به نام VFX summit طی سه روز در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که طی آن جامعه مخاطبان از علاقه‌مندان به جلوه‌های ویژه تا متخصصان امر در آن شناسایی و کارگاه‌هایی برایشان برگزار شد. در حال حاضر شبکه‌ای نیز ایجاد شده تا آموزش‌ها به صورت هدفمند به نقطه مطلوب برسند.

در ادامه وزیر کشور برای خانه خلاق و نوآوری در مسیر تحقق اهداف خود آرزوی موفقیت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *