مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در بازدید از اینوتکس ۲۰۲۳:خانه نوآوری سینمای ایران درصدد پیوند سینما به زیست بوم نوآوری کشور است

سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ هدف کلی از راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران را اتصال هرچه بیشتر سینمای ایران به زیست بوم فناوری کشور توصیف کرد.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیدمهدی جوادی در سومین روز از برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، از این رویداد بین‌المللی فناوری و نوآوری کشور بازدید کرد.

وی با حضور در غرفه خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران که برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس حضور یافته است، در گفت و گو با ویژه برنامه معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران یکی از مراکز متصل به بنیاد سینمایی فارابی است که امسال برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس نیز شرکت کرده است.

وی افزود: صنعت سینما مثل دیگر صنایع از فناوری استفاده می‌کند و اتفاقا در در حوزه‌های مختلفی از جمله VFX یا جلوه‌های ویژه بصری، تجهیزات فیلمبرداری و استودیویی، اکران، سرمایه گذاری و… به دنبال تامین زیرساخت‌هایی برای اتصال هرچه بیشتر به زیست بوم نوآوری کشور است.

وی با اشاره به استقبال بیشتر مخاطبان از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ در مقایسه با دوره‌های قبل بیان کرد: به نظر می‌رسد امسال استقبال بهتری نسبت به سال‌های گذشته از نمایشگاه صورت گرفته است.

البته وقتی درباره برگزاری نمایشگاه نوآوری در ایران صحبت می‌کنیم، این انتظار وجود دارد که در همه ابعاد معرف زیست بوم فناوری و نوآوری کشورمان باشد، این مقوله در غرفه سازی، تبلیغات، دسته بندی غرفه‌ها و… باید خود را نشان دهد که در مقایسه با نمایشگاه های نوآوری سایر کشورها، مشکلاتی هنوز هست اما به طور کلی همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس در استمرار برگزاری نمایشگاه اینوتکس قابل تحسین است.

جوادی با اشاره به دستاوردهای اینوتکس ۲۰۲۳ برای خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران گفت: در این رویداد هم علاقه مندانی به حوزه نوآوری سینما و هم شرکای خوبی را برای جذب سرمایه و توسعه فناوری سینمایی پیدا کردیم، ان شالله از برنامه‌هایمان در خانه خلاق و نوآوری حضور مستمر و موثر در زیست بوم نوآوری کشور و ایجاد حلقه اتصال بین استارتاپ ها با اهالی سینما خواهد بود.

گفتنی است دیدار با معاون پارک فناوری پردیس، گفت و گو با چند رسانه داخلی و بین‌المللی از جمله ایران دکونومی، دیدار با نماینده سفارت قطر، دیدار با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان و‌مدیران حوزه های فناوری و نوآوری به منظور افزایش تعامل دوسویه در جهت توسعه فناوری‌های سینمایی از دیگر اتفاقات این بازدید بود.

خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران به همت بنیاد سینمایی فارابی با حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ اقدامات و اهداف خود را به مخاطبان و علاقه‌مندان به دو حوزه فناوری و سینما معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *