علی مرادخانی معاون سابق هنری وزیر فرهنگ درگذشت

مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تائید درگذشت علی مرادخانی معاون سابق امور هنری این وزارتخانه، گفت: وی بر اثر بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

مجید فروغی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تسلیت درگذشت علی مرادخانی معاون پیشین امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: وی مدتی پیش بعلت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری و روزهای گذشته به کما رفته بود، که لحظاتی پیش درگذشت.

وی ادامه داد: زنده یاد مرادخانی یک ماه پیش به کرونا مبتلا و به مدت سه هفته در بیمارستان بستری شده بود.

زنده یاد علی مرادخانی که معاونت سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عهده دار بود، فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه تهران است. وی پس از اتمام تحصیلات خود در سمت‌های مختلف مدیریتی نیز حضور داشته که از آن جمله می‌توان به مدیریت تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵)، مدیریت همکاری‌های سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶)، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۷)، مدیریت موزه موسیقی (۱۳۸۷ تاکنون) اشاره کرد.

تاسیس خانه موسیقی ایران با همکاری هنرمندان موسیقی، مدیر تولید مجموعه زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان (امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، نیز برخی دیگر از فعالیت‌های زنده یاد مرادخانی را تشکیل می‌دهند.

جهان سینما  درگذشت این مدیر فرهنگی را به خانواده وی و همچنین اهالی فرهنگ و هنر و رسانه تسلیت می‌گوید.

دلنوشته حسین انتظامی برای درگذشت علی مرادخانی

در پی درگذشت علی مراد خانی حسین انتظامی در دلنوشته ای این مدیر فرهنگی را پلی میان هنرمندان و مسئولان برای رفع دغدغه ها، برداشتن موانع و شناسایی و شکوفایی خلاقیت ها دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در این متن که در صفحه مجازی رییس سازمان سینمایی منتشر شده است آمده:

در این سال ها سابقه آشنایی و همکاری با مدیران فرهنگی بسیاری داشته‌ام، اما به‌صراحت می‌گویم مدیرانی که از فهم فرهنگی بالا برخوردار بوده و در کنار مدیریت، زیست فرهنگی داشته‌اند، اندک‌شمارند و علی مرادخانی یکی از معدود مدیرانی بود که دستی در مسئولیت داشت و دست دیگرش در دستان گرم و پرمهر اهالی هنر بود.

مدیران، اصولا و بویژه در عرصه فرهنگ، دو گونه‌اند. یا عبوس و با اتکا به ضوابط خشک و حتی در میلی افزون‌آفرین، به‌دنبال سخت‌تر کردن شرایط‌اند و یا با نگاهی مثبت و غیرمحصور در ذهنیات غالب و با رویکردی اقتضایی به‌دنبال روزنه‌آفرینی و حل مشکل صاحبان حرفه و خالقان و کارآفرینان‌اند. حتی اگر نتوانند راهی برای حل مشکل بیابند به‌عکس گروه اول، عقده‌ ندارند و شادمان از سنگ‌اندازی نیستند بلکه با رویی گشاده تلاش می‌کنند لااقل مرهم باشند. مرادخانی عزیز، آشکارا از سنخ دوم بود.

حضور مستمر و مسئولانه‌اش در عرصه مدیریت فرهنگی و تجربه‌اندوزی در این مسیر، در کنار اخلاق نیکو و مبادی آداب و روابط انسانی کم‌نظیر و صمیمانه با فرهیختگان فرهنگ و ادب و هنر، از او انسانی شایسته و امین و مورد اعتماد هنرمندان ساخته بود.

او مانع فرهنگ و هنر نبود، بلکه پلی بود میان هنرمندان و مسئولان برای رفع دغدغه‌ها، برداشتن موانع و شناسایی و شکوفایی خلاقیت‌های هنری هنرجویان و هنرمندان این سرزمین.

رفتنش زود بود، خیلی زود و باور رفتنش به همان میزان دشوار است. گویی علی عزیز بیش از این نامرادی‌های چرخ کجمدار را تاب نیاورد.

او دلداده اهل‌بیت و عاشق سالار شهیدان بود و برای آرامش روح او و تسلای خاطر رنجور ما کدام کلام، آرامش‌بخش‌تر از سخنان امام حسین(ع) در روز عاشوراست:

الهی رضاً بقضائک و تسلیماً لامرک، لا معبود سواک یا غیاث المستغیثین

این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده آن مرحوم و وابستگان، دوستان و دوستداران او، مدیران فرهنگی و همکارانش و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم و از خدای رئوف، برای آن عزیز سفرکرده، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و بردباری خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *