رئیس چلیک، توزیعکننده و از مدیران شرکت آتلانتیک مدیا از ترکیه معتقد است فیلمهای ایرانی با ظرفیتهای مناسبی که دارند باید به بازارهای جهانی راه پیدا کنند.
به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، رئیس چلیک، توزیعکننده و از مدیران شرکت آتلانتیک مدیا از ترکیه و عضو هیات داوران بخش بینالملل چهلودومین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: ما یک شرکت بزرگ تولید محتوا و پخشکننده هستیم که با شرکتهای بزرگی در دنیا همکاری داریم. حتی سریالهایی میسازیم که مخاطبان آنها ترکها نیستند بلکه مردم آمریکای لاتین هستند.
وی توضیح داد: آتلانتیک در واقع 3 شرکت مختلف است که یکی در حوزه هنر و موسیقی خدمات ارائه میکند، شرکت دیگر در حوزه فیلمهای دراماتیک و شرکت دیگر در حوزه توزیع فیلم فعالیت دارند.
رئیس چلیک تصریح کرد: من 6 بار به ایران سفر کردهام. در تحقیقاتی که در حوزه فیلمنامه و داستان و ایده در ایران داشتم متوجه شدم که ایرانیان داستانسراهای فوقالعادهای هستند و تولید محتوای خیلی خوبی دارند. ایرانیان فیلم و سریالهای خیلی خوبی در حوزههای تاریخی و مذهبی و… میسازند و جا دارد با تقویت بازاریابی بین المللی آثارشان را به شکل مناسب تری به بازارهای جهانی معرفی کنند.
او تاکید کرد: من تصمیم دارم که با شرکتهای ایرانی و فیلمسازان ایرانی همکاری کنم تا بازارشان را در کشورهای خارج از ایران مانند ترکیه یا حتی اروپا و آمریکا پیدا کنند. در ترکیه سریالهای دراماتیک زیادی ساخته میشود اما ایرانیها در ساخت سریالهای هنری خیلی قوی هستند و در این زمینه میتوانیم همکاری شایانی با یکدیگر داشته باشیم.
رئیس چلیک در خاتمه گفت: هنوز فرصت نکرده ام در جشنواره فیلم تماشا کنم. قبلا فیلم های ایرانی زیادی دیده ام. هدف حضورم در جشنواره فجر این است که فیلمهای ایرانی که متناسب با بودجه ام است را خریداری کرده و با خودم به ترکیه ببرم. ایران و ترکیه اشتراکات فرهنگی و هنری زیادی دارند و من فکر می کنم که ما باید در حوزه سینما، همکاری خود را بیش از پیش گسترش دهیم.