مدیر هنری جشنواره زرد آلوی طلایی ارمنستان:برنامه ویژه‌ای برای صد سالگی ساموئل خاچیکیان داریم

کارن آویتیسیان مدیرهنری جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان با تجلیل از رابطه موثر و مثبت سینمای ایران و ارمنستان از تدارک برنامه‌ای ویژه برای یکصدمین سال تولد زنده یاد ساموئل خاچیکیان فیلمساز پیشکسوت و استاد دلهره سینمای ایران خبر داد.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کارن آویتیسیان مدیرهنری جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان در ایروان گفت: ما روابط ریشه‌داری با سینمای ایران و مشخصا با جشنواره فجر داریم. این سومین مرتبه‌ای است که به ایران می آیم و هر سه سفر من در قالب جشنواره فیلم فجر بوده است. ما یک رابطه دوطرفه‌ای با مسئولان جشنواره فیلم فجر داریم و همانطور که ما در اینجا حضور پیدا می‌کنیم، مسئولان فجر نیز به جشنواره ما می آیند. این رابطه گرمی است که چند دهه ادامه داشته است و جشنواره ما بیست سال پیش شروع به کار کرد و اولین مهمان ویژه جشنواره ما زنده یاد عباس کیارستمی بود.

مدیر هنری جشنواره زردآلوی طلایی درباره شناخت خود نسبت به سینمای ایران توضیح داد: هر کسی که با سینمای هنری آشنا باشد تنها نظری که درباره سینمای ایران دارد این است که این سینما فوق العاده است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. در این 20 سالی که جشنواره ما برگزار می‌شده است افرادی مانند عباس کیارستمی،  داریوش مهرجویی و اصغر فرهادی در آن شرکت کرده‌اند.

کارن آویتیسیان مدیرهنری جشنواره زردآلوی طلایی در پایان بیان کرد: سالی نیست که ما به عنوان عضوی از هیات داوران یا مهمان ویژه، سینماگری از ایران نداشته باشیم و دبیران جشنواره مانند رضا میرکریمی نیز به جشنواره ما آمده‌اند و امسال هم ما در یک بخش ویژه‌ای به مناسبت صد سالگی ساموئل خاچیکیان فیلمساز معروف ایرانی که اصلیت ارمنی داشت، برنامه‌ای در جشنواره مان خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *