برگزیدگان بخش بین‌الملل جشنواره کودک و نوجوان

در مراسم پایانی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزیدگان بخش بین المللی جشنواره نیز معرفی شدند

در بخش جایزه بین‌المللی، شبنم مقدمی به نمایندگی از هیات داوران روی سن آمد. به گفته مقدمی دراین بخش از چین و برزیل و ایتالیا هم داورانی برای قضاوت فیلم‌ها حضور داشتند. او در مورد داوران خارجی گفت: اعضای هیات داوران علاقه داشتند تا به ایران سفر کرده و مخصوصاً از شهر زیبای اصفهان بازدید کنند.

در ادامه هم برندگان جایزه بخش بین‌المللی جشنواره معرفی شدند که فیلم «دزد سگ» از کشور مکزیک به عنوان بهترین فیلم برنده اعلام شد.

بهترین کارگردانی به «پادشاه ال» از صربستان تعلق گرفت. بازیگران فیلم «دو و پانزده دقیقه بعد از ظهر» از کره‌جنوبی به عنوان بهترین بازیگران این بخش انتخاب شدند. بهترین فیلمنامه نیز به همین اثر اهدا شد.

منصور وثوقی برای فیلم «برهوت» از ایران هم جایزه ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل را دریافت کرد.

سپس مستانه مهاجر برای معرفی جایزه ویژه هیات داوران بخش بین‌المللی روی سن حاضر شد. در ابتدا دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان به نفس بازغی تعلق گرفت و سپس هیات داوران بخش فیلم‌های سیفژ، سهیل موفق نویسنده و کارگردان و حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان جایزه خود را فیلم «دوست وحشی من» از روسیه اهدا کردند. داوران نوجوان بین‌الملل هم جایزه خود را به همین فیلم اختصاص دادند.

در پایان هم در حضور داوران کودک و نوجوان، محمد خزاعی، کمال حیدری و مجید زین‌العابدین بهترین فیلم بخش کودک و بهترین فیلم بخش نوجوان از دید داوران کودک و نوجوان معرفی شدند. به ترتیب بهترین فیلم بخش کودک، «دختر برقی» به کارگردانی حسین قناعت و بهترین فیلم بخش نوجوان، «باغ کیانوش» از رضا کشاورز حداد در این بخش به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *