علی ژکان: فارابی به نشر کتب سینمایی منتشرنشده ورود کند

کارگردان فیلم سینمایی مادیان معتقد است که بنیاد سینمایی فارابی لازم است، پر قدرت به حوزه نشر کتب سینمایی منتشرنشده ورود کند.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علی ژکان نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما که در ایام برپایی نمایشگاه کتاب تهران در غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فرابی حضور یافته بود درباره دایره فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی در حوزه نشر و کتاب گفت: خوش‌تر است که فارابی به فضای انتشار کتاب‌هایی که فقدان آن‌ها احساس می‌شود، بیش از پیش ورود کند.

کارگردان فیلم سینمایی مادیان با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در حوزه مدیریتی فارابی اذعان کرد: برخی کتاب‌های عرصه سینما یا به آن‌ها پرداخت نشده یا کم‌تر مورد توجه قرار گرفته‌اند، بنابراین واحد انتشارات فارابی لازم است که چاپ و نشر آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: در حوزه نظریه پردازی سینما، کتاب‌های مرجع آموزشی به روز سینما که جدیدترین دستاوردها در این هنر صنعت را دستمایه قرار داده اند. کتاب‌های آموزشی فنی برای بخش‌های مختلف اجرایی سینما از پیش تولید تا اکران، مجموعه کتاب‌هایی است که به هر دلیل در بازار نشر وجود نداشته و یا حضور بسیار کمرنگی دارند که عمدتا نیز به روز نیستند.

ژکان با توجه به نقش حمایتی بنیاد سینمایی فارابی در روند تولیدات سینمای کشور، یادآور شد حال که بنیاد فارابی در دوره جدید مدیریتی خود تصمیم به احیا و گسترش فعالیت‌های بخش انتشارات خود گرفته لازمست که حمایت خود را در حوزه نشر کتاب‌های سینمایی نیز انجام دهد.

غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با میزبانی از موسسات زیر مجموعه سازمان سینمایی، با عرضه بیش از 120 عنوان کتاب سینمایی و رونمایی از 20 عنوان کتاب تازه انتشار یافته در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *