3 مستند مرکز گسترش در اکران نوروزی یک پلتفرم/ از کیارستمی تا رزاق کریمی

مستندهای «دبستان پارسی»، «دیافراگم» و «راه ناتمام» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) در اکران نوروزی پلتفرم هاشور عرضه می‌شوند.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، نمایش 3 مستند از تولیدات مرکز گسترش، از امروز شنبه 26 اسفندماه در قالب اکران نوروزی در سایت هاشور آغاز می‌شود.

«دبستان پارسی» ساخته حسن نقاشی یکی از تحسین شده‌ترین مستندهای جشنواره پانزدهم «سینماحقیقت» بود و جایزه بهترین مستند، بهترین کارگردانی و گفتار متن آن دوره را دریافت کرد. این مستند روایت راه‌اندازی یکی از نخستین مدارس ایرانی را روایت می‌کند.

«دیافراگم» به کارگردانی جواد وطنی که در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده رفت درباره تاریخ تحول ضبط موسیقی و صدا روی صفحه‌های گرامافون و تأثیر سیاسی اجتماعی آن در دوره‌ تاریخی قاجاریه تا پایان پهلوی دوم است.

«راه ناتمام» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی که در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده شده درباره اصغر قندچی یکی از مهم ترین کارآفرینان ایرانی است.

«اکسدوس» ساخته بهمن کیارستمی که در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی روی پرده رفته، درباره مهاجران افغانستانی در ایران و بازگشت آنها به سرزمینشان است. پخش بین الملل «اکسدوس» را واحد بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی بر عهده داشته است. این مستند هم در سایت هاشور و به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1403 اکران شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *