سینمای ایران با 3 فیلم کودک و نوجوان مسافر هندوستان شد

سه فیلم سینمای ایران برای حضور در سومین جشنواره بین‌المللی کودکان گوآهاتی، به ایالت آسام هند می‌روند.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سه فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر و شهرام ابراهیمی، «مهران» ساخته رقیه توکلی و به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی و همچنین فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سید صابر امامی، برای رقابت در سومین دوره جشنواره بین‌المللی کودکان گوآهاتی، راهی ایالت آسام هند می‌شوند.

بر پایه این گزارش: «بچه گرگ های دره سیب» در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در بخش سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم این رویداد هنری برگزیده شد و در مجموع چهار پروانه زرین را دریافت کرد. این فیلم، روایتگر قصه آشو پسر نوجوانی است که پدرش متهم به قتل و متواری است. او فکر می‌کند مادرش را نیز در کودکی از دست داده‌است. وی در یک سفر به حقایقی دست می‌یابد و همین موضوع داستانهای جدیدی را برایش رقم می‌زند.

«مهران» نیز که علاوه بر حضور در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در دوره سی و سوم جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان نیز حضور داشت و موفق به کسب پروانه زرین و جایزه ویژه شهید بهنام محمدی و جایزه ویژه دبیر جشنواره شد، داستان پسربچه‌ ای 12 ساله و یزدی به اسم مهران است که خانواده‌اش بعد از اشغال مهران، میزبان یک خانواده کُرد جنگ زده می‌شوند.  

«کاپیتان» نیز قصه عیسی پسر نوجوانی است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و آرزوی دیدن دریا را دارد. این فیلم در چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت و در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان را نیز جایزه ابونصر فارابی را دریافت کرد.

گفتنی است: دو فیلم «مهران» و «کاپیتان» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی به‌شمار می‌رود، همچنین پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «بچه گرگ‌های دره سیب» نیز بر عهده  بنیاد فارابی است.

سومین جشنواره بین‌المللی کودکان گوآهاتی از بیست‌ و یکم تا بیست ‌و چهارم ژانویه سال 2024 برابر با یکم تا چهارم بهمن‌ ماه سال جاری در کشور هندوستان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *