فیلم نگار 251 با موضوع «فیلم جنایی» منتشر شد

دویست و پنجاه و یکمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه دی ماه 1402 در 114 صفحه منتشر شد.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای مطالب این شماره و در بخش سینمای ایران، سیناپس «چرا گریه نمی کنی؟»، «عامه پسند»، «سرهنگ ثریا»، «ضد» و بعد، یادداشت‌هایی که نویسندگان و منتقدین مجله درباره این فیلمها نوشته‌اند را می‌خوانیم. گفت‌وگویی نیز با علیرضا معتمدی فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» انجام شده است.

پرونده موضوعی این شماره به «فیلم جنایی» اختصاص دارد که شامل مطالب کاربردی متنوعی است از جمله: هفت درس فیلمنامه نویسی از فیلمهای جنایی، بررسی دلایل ماندگاری فیلم و سریالهای جنایی، آنچه فیلمنامه نویسان از داستان‌های جنایی می‌آموزند، توصیه‌های مهم برای خلق یک ماجرای جنایی، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای سینمای جنایی و… .

بخش سینمای جهان با سیناپس آدمکش،  ایر و یک جن زدگی در ونیز  آغاز می شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه می‌یابد.

نوشتن ژانر رمانتیک ترکیبی و مؤلفه‌های فیلمنامه نویسی و رفتار انسانی نیز یادداشت‌های صفحه تجربه‌های پراکنده هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «گنج‌های سیه رامادره» نوشته رابرت روزن اختصاص دارد که توسط  احمد فاضلی شوشی به فارسی برگردانده شده است.  یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک گفت‌وگو و نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره هستند.

علاقه ‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سامانه www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *