عاید نباء در پنل «غزه» سینماحقیقت

عاید نباء کارگردان فلسطینی، در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و در پنل «غزه» درباره وقایع اخیر و تجربه‌های مستندسازی‌اش صحبت می‌کند.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، عاید نباء، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده اردنی-فلسطینی-فرانسوی، مقیم فرانسه است. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای زیبا در اردن، کارگردانی و تولید فیلم‌های کوتاه، مستند و سریال تلویزیونی را شروع کرد.

عاید کارگاه‌های کارگردانی و فیلمنامه نویسی در فلسطین، اردن، ترکیه، مراکش و قطر و کنفرانس‌هایی درباره سینما برگزار کرده است، در سال‌های گذشته، او عمدتاً به نویسندگی و کارگردانی مستندهایی با تمرکز بر فرهنگ، زندگی روزمره و سیاست عرب پرداخته است.

 عاید بیش از 20 فیلم مستند کارگردانی کرده که جوایزی از جشنواره‌ها دریافت کردند. «علیه دیوار»، «متولد 48»، «عکس‌های بدون سایه»،  «منطقه C» و «مرغ آفتاب» از آثار شاخص کارنامه او هستند. فیلم‌های عاید نباء اغلب در شبکه الجزیره، جشنواره‌ها و دانشگاه‌ها نمایش داده شده‌اند. در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بخش ویژه غزه، شامل نمایش 5 مستند شاخص درباره فلسطین و پنل با حضور مهمانان بین‌المللی تدارک دیده شده است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از 27 آذر تا 2 دی ماه 1402 در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *