«آرلین کلمشا» با پنل غزه در «سینماحقیقت»

آرلین کلمشا استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر برزیلی یکی از استادانی است که در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور خواهد داشت.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دکتر آرلین کلمشا استاد دانشگاه سائوپائولو برزیل در رشته تاریخ عرب معاصر و نویسنده کتاب‌های «مارکسیسم و یهودیت، تاریخ یک رابطه‌ مشکل»، «فلسطین 08-48»،  «ادوارد سعید: کار روشنفکرانه و نقد اجتماعی» و «برزیل و خاورمیانه: قدرت جامعه‌ مدنی» است. کلمشا امسال و در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» یکی از سخنرانان پنل غزه است.

او بسیاری از مقاله‌های ادوارد سعید، نظریه پرداز ادبی و فعال سیاسی فلسطینی-امریکایی و همچنین کتاب «فروید و غیر اروپایی‌ها» را به زبان پرتغالی ترجمه کرده است. نوشته‌های آرلین کلمشا به زبان‌های انگلیسی، پرتغالی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، عربی و فارسی منتشر و چاپ شده است.

او از سال 2005 تا 2015 نماینده انجمن مدنی برزیل در شبکه بین‌المللی سازمان ملل برای فلسطین  (UN-ICNP) بوده است. دکتر کلمشا با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و موسسه برزیلی فرهنگ عرب در برگزاری جشنواره فیلم «تصاویری از شرق» همکاری کرده است.

آرلین الیزابت کلمشا متولد 18 دسامبر 1972 است و استاد رشته تاریخ عرب در گروه ادبیات شرقی در دانشکده فلسفه، ادبیات و علوم انسانی دانشگاه سائوپائولو و مدیر فعلی مرکز مطالعات عرب این دانشگاه است. او در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تاریخ، در مورد مسئله یهودیان و تاریخ فلسطین مدرن تحقیق می‌کند.

کلمشا عضو هیات مدیره مجمع اقدام مشترک (مادرید) است و با سازمان الشرق مستقر در استانبول همکاری می کند. تحقیقات او بر تاریخ معاصر عرب، فلسطین، مساله یهود و درگیری ها در خاورمیانه متمرکز است. امسال در جشنواره «سینماحقیقت» در پنل غزه چند مستند مربوط به غزه روی پرده رفته و پنلی با حضور استادان، مستندسازان و چهره‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم آذرماه 1402 برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *