«جناکات» در یک جشنواره ایتالیایی رقابت می‌کند

فیلم کوتاه «جناکات» به نویسندگی و کارگردانی عطا مجابی در یک جشنواره ایتالیایی رقابت می‌کند.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «جناکات» با عنوان بین‌المللی Psychicken به‌نویسندگی و کارگردانی عطا مجابی که محصول مشترک ایران و ایتالیا و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران است، در بیست‌ودومین دوره جشنواره ماگما ایتالیا رقابت خواهد کرد.

جشنواره ماگما، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های تخصصی فیلم کوتاه در کشور ایتالیا است که سالانه حدود ۹۶۰۰ فیلم کوتاه از ۹۵ کشور جهان متقاضی شرکت در آن هستند و امسال 27 اثر در بخش بین‌الملل آن رقابت خواهند کرد. این جشنواره با هدف ارائه فرصتی برای دیده شدن آثار با ارزش و ایجاد پلی بین مخاطبان و گونه‌های مختلف فیلم کوتاه، هر ساله فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی زیر ۲۰ دقیقه را به رقابت می‌گذارد و در این سال‌ها با بسیاری از جشنواره‌های معتبر و تخصصی فیلم کوتاه همکاری داشته است. جایزه اصلی این جشنواره به‌نام «لورنزو وچیو» موسس این جشنواره که در ۲۳ سالگی درگذشت، نامگذاری شده است.

بیست‌ودومین دوره جشنواره ماگما ایتالیا 13 تا 18 نوامبر مصادف با ۲۲ تا ۲۷ آبان 1402 در شهر آچیرئاله ایتالیا برگزار خواهد شد.

«جناکات» اثری اقتباسی در گونه داستانی و در ژانر «نئونوآر/ فانتزی» است که در لوکیشن‌هایی با هویت تاریخی و فرهنگی، در تهران و قزوین فیلم‌برداری شده است.

این فیلم کوتاه با نقش‌آفرینی ابراهیم عزیزی و سوسن مقصودلو، یک فیلم کوتاه بدون دیالوگ است و قصه یک دزد را روایت می‌کند که حین سرقت مرتکب جنایتی هولناک شده و می‌گریزد، ولی متوجه می‌شود کسی او را تعقیب می‌کند.

گفتنی‌است «جناکات» پیش از این در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، حضور داشته و در جشن آکادمی فیلم کوتاه ایسفا نامزد دریافت جایزه بوده، برگ زرین بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دریافت کرده است. همچنین جشنواره IN THE PALACE کشور بلغارستان (مورد تایید آکادمی اسکار )، دوازدهمین دوره جشنواره FIPILI ایتالیا و همچنین چهل‌و‌دومین دوره جشنواره MHFF-Molins اسپانیا، دیگر جشنواره‌هایی هستند که این فیلم کوتاه در آن‌ها حضور داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *