درباره مستند «من بلاگر نیستم»/ روایت زندگی یک بلاگر متفاوت

مستند «من بلاگر نیستم» ساخته وحید چاووش به تهیه‌کنندگی مرکز مستند سوره و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و حوزه هنری ساخته شده است.

به گزارش جهان سینما «من بلاگر نیستم» پرتره‌ای از یک بلاگر اینستاگرامی است و زندگی و فعالیت‌های او را روایت می‌کند. نکته کلیدی درباره این مستند این است که با نام «بلاگر» آغاز می‌شود اما سیر ماجرا به صورتی پیش می‌رود که در پایان متوجه می‌شویم چرا عنوان مستند «من بلاگر نیستم» انتخاب شده است.

این مستند داستان خود را بر اساس انجام کار خیر و تلاش این بلاگر اینستاگرامی برای این کار است. قرار نیست به صورت مستقیم در مستند درباره این موضوع صحبت شود که رفتار چه کسی درست یا غلط است اما شکل ترسیم مسیر فعالیت و زندگی این بلاگر، مثبت و تاثیرگذار بودن آن را نشان می‌دهد.

«من بلاگر نیستم» هیچ مصاحبه‌ای ندارد و دوربین فیلمساز تلاش کرده که همراه با شخصیت اصلی به هر جا او می‌رود سر بزند. حرکت این بلاگر در راه‌ها کارهایی که انجام می‌دهد تنها محدود به منطقه خاصی در یکی از شهرهای ایران نیست. این بلاگر به تمام ایران سر می‌زند و حتی برای انجام کارهای خود به سوریه، عراق و لبنان هم می‌رود.

ساختار این مستند هم از نظر شکل ارائه، ساختار جالبی است. کارگردان تلاش کرده تا همه زندگی بلاگر را از زایه دید موبایل او روایت کند. در طول مستند هم مفاهیم مختلفی مطرح می‌شود و زمینه‌هایی که بلاگر در آنها حرکت می‌کند فرصتی مناسب برای آشنا شدن برخی از فعالیت‌های اخلاقی در ایران و کشورهای منطقه است. «من بلاگر نیستم» متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» است.

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم آذر 1402 برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *