در شب کتاب و سینما؛جایزه نفر دوم و سوم بخش ویژه کتاب و سینما اهدا شد

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در اختتامیه بخش ویژه کتاب و سینما چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: تلاش می‌کنیم رابطه دو طرفه کتاب و سینما را تقویت کنیم.

 به گزارش جهان سینما به نقل از  ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، آیین اختتامیه بخش ویژه کتاب و سینما چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سومین شب برگزاری این رویداد برگزار شد. علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در این مراسم گفت: اگر قرار باشد در مجموعه تولیداتی که اتفاق می‌افتد اولویت گذاری کنیم تولیدات تصویری در اولویت هستند. انجمن هم بخش ویژه «کتاب و سینما» را در نمایشگاه با نمایش فیلم‌های اقتباسی دنبال کرد. ما در جشنواره دوره گذشته موضوع را پیگیری کردیم و هدیه‌ای هم به بخش «کتاب و اقتباس» تقدیم کردیم.

مدیرعامل خانه کتاب تصریح کرد: به همه عزیزانی که در این حوزه کار کردند، تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم شاهد آثار ویژه‌تری باشیم.

در ادامه مهدی آذرپندار دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تصریح کرد: خیلی خوشحالم به مقوله پژوهش و اقتباس توجه داشته‌اید.

ممنونیم از خانه کتاب که دو دوره است در مقوله اقتباس به ما کمک کرد. فیلم کوتاه نماینده سینمای اندیشه‌ورز ماست که باید همواره پر رونق باشد. امسال ۹۵ فیلم کوتاه اقتباسی داشتیم که از میان‌ آن‌‌ها ۱۶فیلم انتخاب شده و امروز به دو اثر جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.

فیلم‌های«خوانا بنویسید»، «صوراحیل»، «فیل سفید»،«قو»،«کینوپیو»،«نام نام خانوادگی» شش اثر نامزد دریافت جایزه در بخش مسابقه کتاب و سینما شدند.

برگزیده اول در روز اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اعلام خواهد شد و در سومین روز جشنواره برگزیدگان دوم و سوم این بخش معرفی شدند.

بدین ترتیب دیپلم افتخار و جایزه سوم بهترین فیلم اقتباسی اهدا شد به اسماعیل عظیمی برای فیلم «صوراحیل».

دیپلم افتخار نفر دوم بهترین فیلم اقتباسی در بخش مسابقه کتاب و سینما اهدا شد به نازنین چیت ساز برای فیلم «نام نام خانوادگی»

جایزه فیلم‌نامه اقتباسی در هفته کتاب نیز به طور مشترک از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران به رتبه اول تعلق خواهد گرفت.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا 2 آبان 1402 در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *