اضافه شدن بخش جنبی «ایران جوان» به جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران؛سینمای‌ کوتاه به رنگ جمعیت و خانواده

به دنبال امضای تفاهم نامه میان انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد بین‌المللی ۱۵ خرداد، تولید فیلم‌های کوتاه با مضامین جمعیت و‌خانواده در دستور کار نهاد متولی سینمای کوتاه قرار گرفت.

به گزارش جهان سینما به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد بین‌المللی ۱۵ خرداد و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در آستانه برگزاری این رویداد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. مهدی آذرپندار در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت و کارآمدی مدیوم سینما برای پرداختن به آن بیان کرد: کسانی که در دور جدید مدیریتی انجمن با این نهاد سروکار دارند می‌دانند که اولویت ما تولید است. ما ۱۶ اولویت تولیدی را اعلام کردیم که موضوع جمعیت و فرزندآوری یکی از آنهاست و این اولویت جزو پنج اولویتی است که بودجه بیشتری هم برای تولید آن می‌گذاریم و در طول سال گذشته هم محصولات خوبی را تولید کردیم.

وی افزود: می‌توان گفت تعداد زیادی از فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال نیز با مضامینی در ارتباط با خانواده همراه بود. همچنین برخی از این فیلم‌های موضوعی نیز در مرحله تولید قرار دارند.

وی در مورد جایزه ایران جوان گفت: امیدواریم هر ساله بتوانیم با موضوع جمعیت و فرزندآوری فیلم‌های درخوری داشته باشیم و بخش «ایران جوان» بخش ثابتی در جشنواره پیدا کند.

وی افزود: انجمن سینمای جوانان ایران نیز به عنوان بزرگترین باشگاه تولید فیلم کوتاه، بزرگترین مدرسه سینمایی ایران و البته یکی از بزرگترین مدارس سینمایی دنیا آماده مشارکت و تعامل با هر نهادی است که در خصوص جمعیت بودجه ای اختصاص دهد تا محصول فرهنگی و فرهنگ‌ساز تولید شود و همین همت بنیاد ۱۵ خرداد در پرداختن به مساله جمعیت نیز برای مغتنم است و ما از آن استقبال کردیم.

در ادامه این جلسه حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد بین‌المللی ۱۵ خرداد بیان کرد: خدا را شکر می‌کنیم این توفیق نصیب مجموعه ستاد فرمان اجرایی امام خمینی(ره) شد تا در نهضت رفع گره‌های ذهنی برای جوانی جمعیت ایران بتوانیم نقشی ایفا کنیم و امروز نقطه عطفی برای رقم خوردن همکاری‌های آتی میان بنیاد ۱۵ خرداد و انجمن سینمای جوانان ایران خواهد بود. ستاد فرمان اجرایی امام در دوره جدید فعالیت‌های خود ضمن تداوم ماموریت‌های قبلی مبنی بر محرومیت‌زدایی، به جمعیت و سلامت افزایی نیز توجه دارد و برای هر دو موضوع بیش از ۲۰ کار ویژه در برنامه‌ای پنج ساله مدون شده است. چنانچه در دو سال گذشته بر معیشت خانواده و جمعیت تمرکز کردیم و مصادیق آن هم انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین تفاهمی با سازمان نقشه برداری و مرکز آمار ایران برای راه اندازی اطلس جمعیت داشتیم که انشالله تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد. همچنین در تفاهم با سازمان صداوسیما تلویزیون «ایران جوان» آغاز به کار کرد تا مصحولات متنوعی از دریچه آن به نمایش در می‌آید، به طور کلی در شورای اجتماعی بنیاد جمع‌بندی‌مان این بود بعد از سال ۱۴۰۲ وارد تعاملات جدی با کنشگران جمعیت شویم و یکی از تفاهم‌ها مورد هدف، مرتبط با انجمن سینمای جوانان ایران است تا حمایت از ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات فرهنگی در زمینه فرزند‌آوری، جمعیت و توسعه عدالت فرهنگی در مناطق کم برخوردار تحقق یابد، جامعه از نتایج مجموعه اقدامات فرهنگی بهره‌مند شود و انشالله فرزندان ما در آینده دغدغه‌ای برای سالخوردگی جمعیت نداشته باشند.

گفتنی است این تفاهم‌نامه در چند بخش تولید فیلم کوتاه؛ جایزه «ایران جوان» در جشنواره و عرضه فیلم کوتاه با موضوع جمعیت منعقد شده است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *