برای اولین بار در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران؛جایزه نقد فیلم کوتاه برگزار می‌شود

برای اولین بار در ادوار مختلف جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، مسابقه نقد نویسی از آثار حاضر در چهلمین دوره جشنواره برگزار می‌شود.

 به گزارش جهان سینما به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ گروه فرهنگی «دوزیست» با همکاری روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اولین جایزه نقد فیلم کوتاه را همزمان با چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌کند.

در متن این فراخوان آمده است:

«باتوجه به نیاز فضای فرهنگی کشور به جریان نقد حرفه‌ای، اولین دوره جایزه نقد فیلم بر بستر نقد فیلم کوتاه در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود که اهداف برگزاری جایزه نقد فیلم به شرح زیر است:

الف) شناسایی و معرفی استعدادها در حوزه نقد و نگارش سینمایی

ب) تقویت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان پایگاه سینمای حرفه‌ای از طریق جریان نقد و ژورنالیسم سینمایی

ج) کنش‌گری جریان نقد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور

د) تقویت بنیه دانش تولیدکنندگان و نویسندگان سینمایی از طریق ایجاد فضاهایی برای اشتراک‌گذاری اندیشه

• شرایط شرکت در رویداد:

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه جایزه نقد فیلم  از زمان انتشار فراخوان تا پایان جشنواره، فرصت دارند تا با نام نویسی در سامانه دوزیست و گرفتن کد رهگیری برای شرکت و تماشای آثار مد نظر اقدام کنند.

هر فرد تنها مجاز به ارسال یک نقد به مسابقه است. از این رو لازم است علاقه‌مندان تنها یکی از نقدهای خود را حداکثر 500 کلمه و در قالب فایل ورد به ایمیل دوزیستگاه به نشانی Dozistgah.festival@gmail.com  ارسال کنند.

• جوایز:

پس از اتمام چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و معرفی هیات داوران جایزه نقد فیلم، آثار رسیده داوری شده و طی مراسمی که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. جوایز مسابقه به شرح ذیل است:

نفر اول 30،000،000 ریال

نفر دوم 20،000،000 ریال

نفر سوم 10،000،000ریال

همچنین برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در این رقابت که نام آن‌ها در فهرست مسابقه ثبت شده باشد، می‌توانند از مزایای شرکت در کارگاه‌های سینمایی بعدی برخوردار شوند. جزئیات برگزاری این کارگاه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد. مهلت ارسال نقدها از 27 مهرماه لغایت 4 آبان است.

سایت ثبت نام در مسابقه: www.dozistgah.ir

سایت ثبت نام جشنواره جهت تهیه بلیت: www.tifss.ir

ایمیل مسابقه جهت ارسال آثار: Dozistgah.festival@gmail.com  »

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 27 مهر تا 2 آبان 1402 به دبیری مهدی آذرپندار در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *