شهنام صفاجو ،مدیر تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شد

شهنام صفاجو مدیر تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  شد.

طی حکمی از سوی مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «شهنام صفاجو» به عنوان مدیر تولید این «مرکز» منصوب و مشغول به کار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، وی پس از 20 سال مدیریت روابط عمومی این مرکز، با حکم «محمد حمیدی‌مقدم» به سمت مدیریت تولید این مجموعه منصوب شد.

در حکم مدیرعامل مرکز گسترش آمده است: «جناب آقای شهنام صفاجو، با احترام؛ نظر به سوابق و تجربیات حرفه‌ای‌تان، شما را به سمت مدیر تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منصوب می‌نمایم. در این جایگاه انتظار می‌رود ضمن پشتیبانی از تولیدات جاری مرکز با هماهنگی معاونت‌های مربوطه و در تعامل خلاق و همراهی با کارگردانان و تهیه‌کنندگان و شتابدهی پروژه‌های در حال تولید و نظارت بر روند اجرایی تولیدات مرکز، این نهاد فرهنگی را در برداشتن گام‌های بلند پیش‌رو همراهی نمایید.

ضمناً از تلاش‌های مسئولانه و دلسوزانه شما در دوران تصدی مدیریت روابط عمومی مرکز تشکر و قدردانی می‌شود و برایتان در جایگاه جدید آرزوی موفقیت و سربلندی می‌نمایم.»

شهنام صفاجو متولد سال 1348 تهران؛ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد «روابط بین‌الملل» در سال 1374 (با گرایش دیپلماسی خاورمیانه‌ای فرانسه)؛ دانش‌آموخته‌ی اولین مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی سوره (حوزه هنری) زیر نظر استاد مهدی سجاده‌چی و فارغ‌التحصیل رشته‌ی فیلمسازی از انجمن سینمای جوانان ایران است.

وی به عنوان نویسنده و روزنامه‌نگار، همکاری با مطبوعات کشور را از اوایل دهه‌ی 70 آغاز کرد و بعدها مدیر مسئول یک مجله تخصصی شد.

صفاجو از 18 آبان 1380 تا 16 اسفند 1399 به مدت 20 سال، مدیر روابط عمومی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» بود؛ ضمن این که در فاصله سال‌های 82 تا 85 نیز به عنوان سرپرست روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران فعالیت داشت.

او طی بیست سال اخیر، مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی 19 جشنواره و همایش سینمایی کشور را برعهده داشته که جشنواره فیلم‌های مستند میراث فرهنگی «یادگار» (1381 تا 1384)، جشنواره عکس، فیلم و موسیقی فرهنگ ایران‌زمین (1383)، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران (1382 تا 1384)، جشنواره فیلم فرهنگ و صنعت (1383)، چشم‌انداز سینمای مستند فرانسه (1381)، همایش ملی انیمیشن ایران (1387/ 1394) و جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران: سینماحقیقت (از دوره اول در سال 1386 تا دوره چهاردهم 1399) از اهم این رویدادها بودند.

شهنام صفاجو در عرصه‌ی مدیریت تولید هم طی دو دهه اخیر، با پروژه‌هایی نظیر مجموعه‌‌ی مستند «گنج‌های پنهان» و «بیست شب» به تهیه‌کنندگی اُرد عطارپور، غرقاب (پیروز کلانتری)، حلقه‌های گمشده، خاطرات روی شیشه، لوله‌های فنوگراف (سه‌گانه‌ی عکس، فیلم و موسیقی مهرداد زاهدیان)، سرخ، آسمان سیاه شب، MDMA (سه‌گانه‌ی مستند- پزشكی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار)، جنگ آرام (علی‌محمد قاسمی)، تا انتهای تیره بهار (محمد مقدم)، صورت‌های رنگ‌پریده (محمد جعفری)، میدان بی‌حصار (به تهیه‌کنندگی اُرد عطارپور و کارگردانی مهرداد زاهدیان) و مستند سینمایی «زمستان است» (به تهیه‌کنندگی دکتر پیروز حناچی و کارگردانی مهرداد زاهدیان) همکاری کرده است.

پیام خداحافظی شهنام صفاجو با اهالی رسانه‌

«شهنام صفاجو» پس از پذیرش مدیریت تولید این مجموعه، پیامی خطاب به اهالی رسانه منتشر کرد.

وی در این پیام آورده است: بیست سال تلاش برای تغییر در نگاه سنتی و محدود به سینمای مستند، تجربی و انیمیشن، چشم‌اندازی مهم و دستاورد بزرگی بود که با همراهی بی‌دریغ شما دوستان عزیز رسانه‌ای به انجام رسید. به همین بهانه و پس از گذشت این سال‌های طولانی، از همه‌ی شما همکاران محترم رسانه‌ای سپاسگزارم که با تمام وجود، از سینمای مستند، تجربی و انیمیشن پیشروی ایران و جشنواره‌ای به اهمیت “سینماحقیقت” حمایت کردید. امیدوارم در ادامه‌ی راه هم این جریان فرهنگی سینما از مساعدت و همراهی شما بهره‌مند شود.

شهنام صفاجو ادامه داد: خداحافظی در روزهای پایانی سال و دهه و قرن با حرفه‌ای که روح و قلب و جان را طلب می‌کند، خود به معنای آغازی بر یک پایان است و آرزو می‌کنم این دامنه‌ی دوستی و همکاری رسانه‌ای در عرصه‌ی مدیریت تولید مرکز گسترش هم ادامه‌دار باشد.

وی یادآور شد: خاطرم هست خیلی سال پیش، عزیز پیشکسوت‌مان جناب آقای محمد بهرامی که پس از حدود پانزده سال فعالیت از مدیریت روابط عمومی تئاتر شهر کنار رفتند، در محافل خبری و رسانه‌ای از این تداوم شغلی در حرفه‌ی مدیریت روابط عمومی سازمان‌ها و مجموعه‌های فرهنگی- هنری بعنوان یک رکورد یاد شد؛ حال این رکورد در سرزمینی که “تداوم شغلی” یک اصل توام با افتخار بشمار نمی‌رود، به بیست سال افزایش یافته است و امیدوارم شاهد روزی باشیم که این استمرار در مدیریت فرهنگی مورد توجه واقع شده و بر اصل جریان، اثرگذار و نقش‌آفرین باشد.

شهنام صفاجو در پایان گفت: از فرصت استفاده کرده و از همکاران محترم این سالیان طولانی، سرکار خانم مریم بُنکچی و جناب آقای وحید گلکارتهرانی سپاسگزاری می‌کنم که بدون حضور و همراهی صادقانه‌ی آنها، ادامه‌ی این راه میسر نبود. از جناب آقای محمد آفریده هم بسیار متشکرم که سال 80 به من کم‌تجربه اعتماد کردند تا طی این 20 سال در خدمت جامعه‌ی سینمای مستند، تجربی و انیمیشن باشم؛ همچنین به شاگردی، دوستی و همراهی با هنرمندان عزیزی چون استاد محمدرضا اصلانی، استاد کامران شیردل، اُرد عطارپور، شهرام درخشان، کیوان علیمحمدی، محسن استادعلی، دکتر فرشاد فرشته‌حکمت، مسعود بخشی، مجید برزگر، محمد مقدم، مهرداد اسکویی، بهمن کیارستمی، مهرداد زاهدیان، محمدرضا وطن‌دوست، عباس امینی، مهدی شامحمدی، دکتر مسعود سفلایی و بسیاری دیگر که نام بزرگ آنان در این کوتاه سخن نمی‌گنجد، بسیار مفتخرم و برای فیلمسازان شریفی که واضع این جریان اصیل و نجیب سینمایی هستند، آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

دوست و همکار شما: شهنام صفاجو

***

مجله جهان سینما در سال های اخیر سعی کرد نگاهی ویژه به سینمای مستند داشته باشد و اگر چه سال گذشته متاسفانه از بابت دروغ پراکنی یکی از مستند سازان با چالش ناخواسته و ناجوانمردانه ای در فضای مجازی روبرو شد ولی با این همه نه تنها ارتباطش را با سینمای مستند کمرنگ نکرد بلکه سعی کرد در وب سایت مجله جایگاه ویژه ای را به سینمای مستند اختصاص دهد و به همکارانمان در روابط عمومی مرکز گسترش هم اعلا م کردیم که بیش از پیش با درج خبر و تحلیل و گزارش به حمایت از سینمای مستند خواهیم پرداخت.

 در این سالها  جناب آقای شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز گسترش به عنوان یکی از معدود مدیران روابط عمومی با تجربه مراکز فرهنگی و هنری دولتی همواره ارتباط خوب و شایسته ای با رسانه ها داشته اند و اطلاع رسانی به موقع ، همواره  موجب  انعکاس خوب و شایسته فعالیت های مرکز گسترش در رسانه ها بوده است.

 در همینجا از فرصت استتفاده می کنیم و ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت به این مدیر پرتلاش اظهار امیدواری می کنیم که در مسئولیت جدیدشان هم همواره حامی و پشتیبان مستند سازان جوان این سرزمین باشند.

جهان سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *