در مراسم اکران ویژه فیلم سینمایی «هایپاور» مطرح شد:سینما نقش مهمی در ‌ایجاد حس سلحشوری و امید به آینده دارد

مراسم اکران ویژه فیلم سینمایی «هایپاور» به کارگردانی هادی محمدپور و تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی میرآبادی و امیر جوکار شب گذشته دوشنبه 27 شهریور با حضور کارگردان، تهیه‌کننده، سازندگان فیلم و جمعی از فرماندهان و کارکنان ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، در ابتدای این مراسم فیلم سینمایی «هایپاور» به نمایش درآمد و  و پس از آن امیر سرتیپ دوم محمد یوسفی خوش قلب معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش طی سخنانی با اشاره به هفته دفاع مقدس و نمایش فیلم «هایپاور» و موضوع آن عنوان کرد: در پدافند هوایی حوزه‌های خوب و هنری بی‌نظیر و سوژه‌های ناب و دست نخورده بسیاری وجود دارد که اگر بتوان این سوژه‌ها را عاشقانه و منصفانه به تصویر کشید،‌ به ماندگارترین آثار هنری تبدیل خواهد شد.

وی بیان کرد: امروزه نسل جدید بی‌خبر از عاشقانه‌های جنگ هستند. البته سینما می‌تواند با هوشمندی مسئولانه در تنظیم روابط مستحکم، ‌ایجاد حس سلحشوری، امید به آینده و مقاومت گام‌های موثری بردارد.

وی اظهار کرد: امروزه نیاز داریم در جهت تبین گذشته،‌ حال و اقدامات پیش بینی شده آینده؛ واقعیت‌های میدانی،‌ رشادت‌ها و دلاورمردی‌های پدافند هوایی را در قاب سینما به نمایش بگذاریم. موضوعات و سوژه‌های پدافند هوایی و داستان‌های جنگ هوایی بسیار جذاب است.

وی از سوی پدافند هوایی اعلام آمادگی کرد که این پدافند 2 هزار 888 روز از اقدامات 24 ساعته خود را جهت ساخت فیلم‌های فاخر در اختیار دست اندرکاران سینما قرار دهد.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته تنها دو اثر مرتبط به پدافند هوایی بوده اعلام آمادگی کرد که این پدافند 2 هزار 888 روز از اقدامات 24 ساعته خود را جهت ساخت فیلم‌های فاخر در اختیار دستاندرکاران سینما قرار دهد.

وی با اشاره به فیلم هایپاور عنوان کرد: این فیلم نمایش بخش کوچکی از عملیات والفجر 8 بود.اتفاقی که در والفجر 8 رخ داد. در این عملیات باب جدیدی در عملیات های جنگ هوایی روی پدافند هوایی باز کرد.

وی اظهار کرد: پدافند هوایی در عملیات والفجر 8 دفاع نکرد؛ ‌بلکه جنگید. برای اولین بار در سطح کشور در حوزه دفاعی هوایی،‌ پدافند هوایی از جنگ ناهمتراز استفاده کرد. تاکتیک‌های به کار گرفته شده در پدافند هوایی که در فیلم هایپاور بخشی از آن به نمایش گذاشته شد، همچنان جان دشمن را به لرزه می‌اندازد. 8 سال دفاع مقدس یک گنجینه است. بخشی از آن پدافند هوایی است که امروز در فیلم هایپاور مشاهده کردید.

وی از تمامی سازندگان  فیلم هایپاور و همچنین کسانی که برای نمایش این فیلم همکاری کردند تقدیر و تشکر ویژه کرد.

اتابک نادری بازیگر اصلی فیلم نیز ضمن تقدیر و تشکر از اعضای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: به عنوان عضوی از خانواده سینما و تئاتر کشور از ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر ویژه می‌کنم که نگاه دوستانه به سینما دارد.

وی معتقد است: برای ماندگاری شخصیت و قهرمانان کشور به خصوص در حوزه دفاع مقدس،‌ لازم است به زبان سینما رشادت‌های آنها را به نمایش گذاشت. ما برای به نمایش گذاشتن زندگی و رشادت‌های این افراد از دل مایه می‌گذاریم.

در پایان مراسم از تعدادی از مدیران سازمان سینمایی، مقامات ارتش از جمله پدافند هوایی ارتش،  کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم با اهدای لوح، تقدیر شد.

فیلم سینمایی «هایپاور» به کارگردانی هادی محمدپور و با حضور بازیگرانی همچون اتابک نادری، فرزاد حسنی، علیرام نورایی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور ساخته شده و همزمان با هفته دفاع مقدس به صورت ویژه در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *