انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» آماده نمایش شد

انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «زیبا ارژنگ» آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ درباره‌ی همدلی آدم‌هایی است که روی یک دیوار کاشی‌کاری شده زندگی می‌کنند؛ جنگ و حمله ناگهانی دشمن باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی این مردم می‌شود، اما آن‌ها با همدلی و همکاری می‌توانند دوباره دنیایشان را بسازند.

مدت زمان این انیمیشن 6 دقیقه است و فیلم، 12 کاراکتر دارد که تمامی آن‌ها به نوعی کاراکتر اصلی محسوب می‌شوند، چون با همکاری یکدیگر دنیایشان را دوباره می‌سازند، اما یکی از کاراکترها نقش راهبر و هدایت‌کننده را براى رسیدن به خرد جمعی ایفا می‌کند.

«خورشید آسمان، خورشید کاشی» اثری مفهومی و بدون دیالوگ است.

زیبا ارژنگ چنین نگاهی را در آثار پیشین خود هم داشته و انیمیشن «نقش» ساخته او درباره‌ی نقوشی است که بر روی کوزه است. انیمیشن «شهر من سردشت» هم داستان واقعی زندگی دختریست که روی گبه بافته شده است.

او در انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» هم از نقوش اصیل کاشی‌کاری ایرانی بهره گرفته‌ و این اثر را با تکنیک دوبُعدی و بصورت دستی و سنتی روی کاغذ با ترکیب تکنیک دیجیتال تولید کرده است.

عوامل تولید انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» عبارتند از: کارگردان، انیماتور و تهیه‌کننده: زیبا ارژنگ، تدوینگر: بنیامین قچاق، صدابردار و صداگذار: علی علی‌دوستی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *