الکافی»، پرتره‌ای از کتاب شیخ کلینی است/ تلاش برای نمایش در «سینماحقیقت»

مستند «الکافی» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طاهری برای حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده می‌شود.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مسعود طاهری درباره تولید مستند جدیدش با نام «الکافی» گفت: تصویربرداری این مستند هنوز به پایان نرسیده است و سعی می‌کنیم تا اواسط مهر مراحل فنی را تمام کنیم تا مستند «الکافی» را به هفدهمین جشنواره سینماحقیقت برسانیم و اگر امکان حضور در بخش مسابقه را نداشتیم، احتمالا فیلم را در بخش جنبی جشنواره نمایش ‌دهیم.

این مستندساز در مورد موضوع مستند «الکافی» ادامه داد: مستند «الکافی» درباره کتاب الکافی است، شیخ کلینی اعتقاد داشت این کتاب از شخص کلینی خیلی مهم‌تر است. این مستند پرتره‌ای از کتاب الکافی است که برای اولین‌بار من پرتره یک کتاب را می‌سازم. کتاب الکافی بنیان‌های یک مذهب را تشریح می‌کند و درمورد مذهب امامیه است.

کارگردان مستند «مستشرق» در پاسخ به این سوال که چرا به چنین موضوعی پرداخته است، گفت: ابتدا در مستند «هانری کربن» با موضوع الکافی‌ مواجه شدم و در فیلم دیگری هم که مشغول کار بودم بار دیگر با موضوع الکافی رو‌به‌رو شدم و متوجه اهمیت این ‌موضوع شدم. به طور کلی روال کار من در این زمینه است و مستندهایم درمورد کارهای فلسفی و حکمت هستند.

تصویربرداری این مستند در ایران و عراق و در شهرهای قم، ری، بغداد، کوفه و… انجام شده است. مستند «الکافی» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و عوامل آن عبارتند از مرضیه حصاری دستیار کارگردان، هماهنگی و برنامه‌ریزی، هاجر آقایی: تدوین، ثنا فراهانی: جلوه‌های ویژه، مدیر تصویربرداری: علی پوراسد، سمیه خرم‌نژاد: پژوهش و آهنگساز: فرزاد هادی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *