نمایش خصوصی فیلم « اینجا هم باران می بارد » در سینما آزادی

نمایش خصوصی فیلم « اینجا هم باران می بارد» ساخته نادر طریقت  27 بهمن در سینما آزادی برگزار  شد.

مراسم با حضور عوامل فیلم از ساعت پنج و نیم آغاز شد و  پس از مراسم تهیه عکس های یادگاری حضار در مراسم ، همه منتظر بودند تا استاد محمد متوسلانی تهیه کننده فیلم از راه برسد و نمایش فیلم آغاز شود ولی ایشان به دلیل کسالتی که داشتند نتوانستند به برنامه برسند و نمایش فیلم با رعایت پروتکل های بهداشتی  آغاز شد؛ فیلمی ضد جنگ با درامی اجتماعی درباره یک خانواده چهار نفری  درگیر با دنیایی  از مشکلات .همچنین درباره زن شریف ایرانی که با وجود  تمام مشکلات در زندگی شان ، شرافت خودش را حفظ می کند و به دو قشر جوانمرد در جامعه می پردازد، اول کسانی که زندگی خود را برای وطن ایثار کرده اند و دیگری هنرمندان شریف ایران که نادر طریقت کارگردان فیلم به خوبی به آن ها پرداخته بود.

پس از پایان فیلم  رضا عباس زاده  برنامه ریز و دستیار اول کارگردان ، نادر طریقت  کارگردان فیلم را به روی سن دعوت کرد. طریقت در ابتدا از تمام کسانی که در فیلم حضور پیدا کرده بودند و نشان دادند سینما زنده است، تشکر کرد و گفت: من دست تک تک حضار را می بوسم که در این شرایط ما را همراهی کردند و سپس گفت : امشب شب بزرگی است زیرا به غیر از نمایش خصوصی فیلم خودمان، قصد داشتیم  بزرگداشتی برای استاد محمد متوسلانی برگزار کنیم ولی با خبر شدیم  ایشان بیمار هستند. طریقت  از چوبینه  داماد استاد متوسلانی  به عنوان نماینده ایشان تقاضا کرد روی سن برود که  با تشویق حضار روبرو شد. در ادامه به احترام استاد جمشید مشایخی و به یاد  او که آخرین حضورش در فیلم « اینجا هم باران می بارد» بود؛  یک دقیقه سکوت اعلام شد.

در ادامه طریقت از هنرمندانی که در سالن حضور داشتند، تشکر کرد و بعد پیامی را که شورای عالی تهیه کنندگان به امضای سید غلامرضا موسوی در غالب یک لوح تقدیر آماده کرده بودند و در وصف استاد متوسلانی بود، روی سن خواند که تشویق حضار را در پی داشت. سپس  پیام  ضبط شده محسن امیر یوسفی رییس کانون کارگردانان سینمای ایران به مناسبت  بزرگداشت   محمد متوسلانی پخش شد   . در ادامه  طریقت از محمد برسوزیان درخواست کرد که روی سن برود و او از سوی  شورای تهیه کنندگان لوح تقدیر را به داماد استاد  متوسلانی تقدیم کردو پس از آن احمدرضا اسعدی و رحیم مهدی خانی از بازیگران فیلم روی سن رفتند .

در ادامه  نادر طریقت از تمام محبت ها و کمک های  محمد  متوسلانی به او و فیلمش تشکر کرد و گفت :می خواهم، برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران به خاطر این همه انسانیت و گذشت استاد محمد متوسلانی تندیسی به نام تندیس جوانمردی را  به ایشان تقدیم کنم و از این پس تا زنده هستم سعی می کنم هر سال  تندیس جوانمردی  را به یک انسان خوب و شریف و جوانمرد در عالم سینما اهدا کنم .  در ادامه  تندیس جوانمردی به نیابت از استاد متوسلانی به داماد او  اهدا شد و حضار به  احترام استاد متوسلانی ایستاده تشویق کردند و دیگر بار یک پیغام صوتی دیگر که از طرف یکی از همکاران قدیمی استاد متوسلانی بود پخش شد . در ادامه پس از پخش پیام صوتی پوری بنایی  ، مهین نوبخت مشاور رسانه ای و طراح یک سری از پوسترهای فیلم ، یک نقاشی از چهره نادر طریقت را  به همراه احمدرضا اسعدی به طریقت تقدیم کردند و مراسم با تشکر از حضار متشکل از هنرمندان و اهالی فرهنگ به پایان رسید.

   تهیه کننده این فیلم استاد محمد متوسلانی و نویسنده آن هستی طریقت بودند.

عواملی که در این فیلم کارگردان را همراهی کرده بودند : دستیار اول و برنامه ریز: رضا عباس زاده ، مدیر تصویربرداری: حمید شکوهی، ، تدوین: مرتضی مشهودی، گریم و طراح صحنه و لباس: محمد ضیایی، موسیقی: مجتبی تیموری، مدیر تولید: محمد علی عزیزی، طراح جلوه های بصری: سپهر کشن فلاح، صدابردار: داوود قلی پور، طراحی و ترکیب صدا: عرفان یزدی، منشی صحنه: ملینا رضایی، عکاس: حسین چراغی بازیگران : مریم بخشی، احمد نجفی، زهرا داوود نژاد، اتابک نادری، رسول نجفیان، محمد برسوزیان، بیوک میرزایی، احمدرضا اسعدی، ایلیا زمانی نژاد، نرگس علیمرادی و با حضور: امین طریقت و غزاله جزایری، و با درخشش: زنده یاد استاد جمشید مشایخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *