مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دیدار با جمعی از منتقدان سینما؛نقدها را بی‌واسطه خواهیم شنید

جمعی از منتقدان سینمای ایران با حضور در بنیاد سینمایی فارابی با مدیرعامل این بنیاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در راستای گسترش تعاملات بنیاد سینمای فارابی با بدنه فعالان حرفه‌ای سینمای ایران، جمعی از منتقدان و فعالان اثرگذار در حوزه نوشتار سینمایی با سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرعامل فارابی در این دیدار ضمن اهمیت برگزاری جلسه با فعالان حرفه‌ای صنوف سینمایی اظهار داشت: فارابی در سال گذشته با زردنگاری‌های بسیاری مواجه بود که نه نقد سازنده و نه حتی حرف قابل استنادی برای گفتن داشتند، و ما به جای جدل رسانه‌ای وقت خود را بر روی تولید اثر و ارتقای فعالیت‌های سینمای ایران گذاشتیم.

وی افزود: در این یک سال کار کردیم و حالا کارنامه‌ای وجود دارد که می‌تواند محل ارزیابی و نقد ما باشد و از اینکه کارنامه خود را در بوته نقد بگذاریم استقبال می‌کنیم.

جوادی خاطرنشان کرد: نقدها را بی واسطه خواهیم شنید و جلسه با اهالی نقد و نظر سینما را یکی از مهم ترین جلسات با صنوف حرفه‌ای سینما برای خود می‌دانیم چرا که از اینکه عملکردمان نقد اصولی و حرفه‌ای شود استقبال می‌کنیم.

در  این جلسه که با حضور چهره‌های سرشناسی از منتقدان و فعالان حوزه نوشتار سینمایی برگزار شد، اهمیت جریان اصیل نقد در راهبرد مدیریت کلان سینما، جایگاه امروز نقد و نوشتار سینمایی، لزوم ارتباط مداوم فعالان حوزه نقد با مدیریت سینما و ارائه راهبرد موثر به بنیاد سینمایی فارابی و همچنین تلاش فارابی در ارتقای حوزه تخصصی نوشتار سینمایی از جمله مهم ترین مسایلی بود که مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

خسرو دهقان، جلیل اکبری صحت، امیر قادری، بهزاد صدیقی، حسن گوهرپور، منوچهر اکبرلو، سعید مروتی، علیرضا اخلاقی، علی افشار، علیرضا مجمع و حمیدرضا مدقق از جمله منتقدان و فعالان حوزه نوشتار سینمایی حاضر در نخستین دیدار مدیرعامل فارابی با منتقدان سینمای ایران بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *