نخستین رویداد ملی روایت جهاد در مشهد مقدس در حال برگزاری است

دبیر اجرایی برگزاری  نخستین رویداد ملی روایت جهاد   از برگزاری این رویداد به مدت سه روز به مناسبت پاسداشت سالروز صدور نامه تاریخی امام در  شکل گیری جهاد سازندگی در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش جهان سینما ،باقری در گفت گو  با خبرنگار اجتماعی ایسنا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند نیز بحث‌های جهادی است اما در همین بین معظم له یکی از دغدغه‌های خود را روایت جهاد دانسته اند به طوری که در یکی از سخنرانی‌های خود می‌فرمایند که :” روایت جهاد کمتر از جهاد نیست.”

وی با اشاره به برگزاری این رویداد از سوی شورای عالی جهاد،  افزود: به همین دلیل و باتوجه به دغدغه‌های معظم له شورای عالی جهاد  تصمیم بر این گرفت که رویدادهای ملی روایت جهاد را نیز برگزار نماید.

دبیر اجرایی برگزاری  نخستین رویداد ملی روایت جهاد  گفت: نخستین رویداد ملی روایت جهاد به مناسبت  پاسداشت سالروز صدور نامه تاریخی امام در شکل گیری جهاد سازندگی در شهر مقدس مشهد به مدت سه روز از تاریخ 31 خرداد الی دوم تیرماه در حال برگزاری است.

باقری خاطر نشان کرد: در این رویداد 40 چهره شاخص از عرصه‌های مختلف که در بحث‌های جهادی فعالیت دارند دعوت شده تا این عزیزان ارائه تجربه و خاطرات به کنشگران بحث‌های جهادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: قرار است بعد از بیانات چهره‌های جهادی، کنشگران حاضر در این رویداد که شامل دانش آموزان ، دانشجویان و چهره‌های رسانه‌ای هستند به روایت این موارد در فضای مجازی بپردازند.

دبیر اجرایی برگزاری  نخستین رویداد ملی روایت جهاد  بیان کرد: در این برنامه حدود 100 نفر کنشگر جهادی بانو و آقا از شهرهای همچون تهران، نیشابور، کرمان، بابک کرمان، شهر ری، قم حضور دارند.

وی تصریح کرد: در این برنامه شخصیت هایی همچون حجت الاسلام قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،  حاج حسین یکتا؛ فعال جهادی ، زینب اختری؛ مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، سید امیرحسین مدنی؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم حضور دارند.

دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی روایت جهاد  یادآور شد: این برنامه به صورت کارگاهی در حال برگزاری است که منتورها با گروه‌ها ارتباط برقرار کرده و به تبادل نظر می پردازند.

باقری گفت: در طول این رویداد، حاضران نیز در قالب گروه‌های مختلف به تولید پادکست، استوری موشن ، دیجیتال پوینت، فیلم کوتاه، داستانک می پردازند.

وی تصریح کرد: این رویداد با چهار کلان روایت در حال برگزاری است که شامل جهاد؛ راه حل مسائل بزرگ و پیچیده، جهاد؛ راه به میدان آمدن مردم و حس خوب قدرت مردم و گره گشایی‌های مردم، روایت تحول و تکامل انسان در میدان جهاد، جهاد آینده روشن را می سازد می باشد.

دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی روایت جهاد گفت: ما در این رویداد به دنبال این هستیم که یک پویش روایت کنیم از کارهای کسانی که اقدامات جهادی انجام می دهند و به مردم این نکته را برسانیم که بسیاری از مشکلات مردم با کارهای جهادی حل می شود اما متاسفانه این موارد نیز روایت نمی شود.

باقری خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم که مردم خودشان خودجوش کار جهادی کنند که این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب در بحث تمدن اسلامی به آن  اشاره شده چرا که با این مهم مشکلات مردم حل و آینده روشنی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این رویدادها دو گروه مشغول به کار هستند که نخستین آن  جهادگران و دیگری نیز مردمی هستند که اقدامات جهادگران را روایت می‌کنند، تصریح کرد: بنابر  برنامه ریزی های صورت گرفته ما به دنبال این هستیم که این نشست های ملی به صورت استان به استان برگزار شده و ظرفیت‌های الگوی موفق هر استان نیز معرفی شود که به همین منظور خوشبختانه یک بانک اطلاعاتی کامل در همه موضوعات مرتبط با جهاد شکل گرفته است.

وی در خاتمه از برگزاری جشنواره ملی جهاد همزمان با شهریور 1402 در تهران خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *