طرح دعوی حقوقی کودتای 28 مرداد توسط دبیرخانه بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی

دبیرخانه بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی دعوی حقوقی مستقلی را بر علیه آمریکا در موضوع کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ مطرح می کند.
به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی دبیرخانه، دکتر اسماعیل آجرلو دبیر ششمین جشنواره بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی ضمن اعلام این خبر گفت: این دبیرخانه با تشکیل کمیته ویژه حقوقی و علمی ، مطالبه گری حقوقی کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ را به عنوان تشکلی مردم نهاد، پیگیری و به انجام خواهد رساند.
آجرلو افزود: با همت حقوقدانان متعهد و خبره و همچنین همکاری پژوهشگران و اساتید رشته های مختلف، در سال جاری کار ویژه ای به برنامه های دبیرخانه بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی افزوده شد و مقرر گردید طرح دعوی حقوقی به نمایندگی از مردم ایران برعلیه دولت ایالات متحده آمریکا به دلیل طرح ریزی خصمانه کودتای ۲۸ مرداد سال۱۳۳۲ و سرنگونی دولت ملی دکترمحمد مصدق مطرح و به عنوان یک نهاد مردمی پیگیری گردد.
ششمین دوره جشنواره بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی و دومین دوره اهدای نشان ملی با دبیری اسماعیل آجرلو در سال جاری برگزار می شود و علاقمندان می توانند جهت اطلاع از سایر برنامه های دبیرخانه بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی و ششمین دوره جشنواره به پایگاه اطلاع رسانی www.us-humanrights.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *