با اکران یک فیلم فرانسوی و 3 فیلم ایرانی؛هشتمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌شود

فیلم‌های کوتاه «پل»، «هایکوهای زمستانی»، «جایی در میان گاوها» و «ترال» در هشتمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، با حضور محمدرضا مقدسیان اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.

 به‌گزارش جهان سینما به نقل از روابط‌‌‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هشتمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه روز دوشنبه 25 اردی‌بهشت‌ماه 1402 با نمایش 3 فیلم کوتاه ایرانی و یک فیلم کوتاه غیر ایرانی در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در هشتمین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «پل» به‌ کارگردانی وحید حسن‌زاده، «هایکوهای زمستانی» به‌ کارگردانی موریل موتینی، «جایی در میان گاوها» به‌ کارگردانی محمدعلی حسینی و حسین فلاح‌آبادی و «ترال» به‌کارگردانی اهورا بارانی به نمایش در می‌آیند.

در این رویداد محمدرضا مقدسیان، مجری، منتقد و کارشناس سینما به‌ عنوان کارشناس جلسه هشتم، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد قاسمی، مجری تلویزیون، کارگردان و تهیه کننده، به عنوان مجری و کارشناس فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور خواهد داشت.

لازم به ذکر است، محیا ساعدی و مصطفی ساجدی تاکنون اجرای جلسه‌های پاتوق فیلم کوتاه تهران را برعهده داشتند.

«پل» به کارگردانی وحید حسن‌زاده و نویسندگی مریم اسمی‌خانی و وحید حسن‌زاده و به تهیه کنندگی انجمن سینمایی جوانان ایران و مریم اسمی‌خانی تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه 15 دقیقه‌ای آمده است: «رویا دختر دانشجوی شهرستانی در رابطه ای عاشقانه با رییس شرکت شکست می خورد و از ماشین رییس شرکت به روی پلی پیاده می شود، پیرمردی که متوجه حال رویا شده فکر می کند رویا قصد خودکشی دارد ، با رفتن پیرمرد رویا تصمیم می گیرد با نمایش خودکشی توجه آدم های زندگی اش را جلب کند اما کسی به او توجه نمی کند تا اینکه پسر جوان کارگری باعث تغییر نگاه او به زندگی می ‌شود.»

«هایکوهای زمستانی» چهارمین فیلم کوتاه بخش بین‌الملل پاتوق فصل هشتم است.

این فیلم کوتاه فرانسوی به نویسندگی و کارگردانی موریل موتینی با اقتباس از هایکوهای ژاپنی تهیه و تولید شده است.

«جایی در میان گاوها» به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی حسینی و حسین فلاح‌آبادی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر کرج و محمدعلی حسینی و حسین فلاح‌آبادی تهیه و تولید شده است.

فرید سجادی حسینی، وحید نفر، علیرضا مهران، فائقه شلالوند و امیر شاه علی، به عنوان بازیگر در «جایی در میان گاوها» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «رضا یک کلاهبردار است که برای آخرین معامله خود در حال تدارک برای فروش گاوداری و فرار از مرز است. او با همکاری وکیلش، عباس (کارگر گاوداری) را به جای خود انتخاب می‌کند. غافل از اینکه اتفاق دیگری در شُرُف وقوع است…»

«ترال» به کارگردانی و نویسندگی اهورا بارانی و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و اهورا بارانی تهیه و تولید شده است.

در خلاصه این فیلم کوتاه آمده است: «خانواده‌ای در تلاش صید از دریا با قایق…»

هشتمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز- پخش رویش، دوشنبه‌ 25 اردی‌بهشت‌ماه 1402 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت ورود به سالن را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *