فیلمبرداری مستند «شجاع باش» از نیمه گذشت/ بازخوانی یک پرونده جنجالی

فیلمبرداری مستند بلند «شجاع باش» به کارگردانی علی فراهانی صدر (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) از نیمه گذشت.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سعید الهی تهیه‌کننده این فیلم گفت: «شجاع باش» که در 10 اپیزود به کارگردانی علی فراهانی صدر در حال تولید است با فیلمبرداری بخش عمده ای از تصاویر مورد نیاز خود در آستانه جمع بندی و تدوین قرار دارد.

 الهی که سال گذشته با مستند «زومرهای ایرانی» با موضوع دهه هشتادی ها در جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت، با اشاره به موضوع مستند بلند«شجاع باش» گفت: مطالبه صحیح مردم از حاکمیت و نظارت همگانی بر عملکرد همدیگر طبق اصل هشتم قانون اساسی از جمله دغدغه هایی است که متاسفانه مغفول مانده و اخیراً بسیار کمرنگ شده است.

 او گفت: بی‌تفاوتی نسبت به موضوعات مطروحه بین مردم و دولتها بزرگترین آفت برای تخریب یک جامعه رو به توسعه است، به همین خاطر مستند «شجاع باش» به سراغ یکی از پرونده های جنجالی کشور و نحوه مواجهه با آن طی سال های اخیر رفته است تا شاید بتواند موجب روشنگری مخاطب و برانگیختن حس مطالبه گری و جسارت و شجاعت مردم و مسئولان در رسیدگی به معضلات ملی شود.

 علی فراهانی صدر کارگردان این مستند سال 1398 با فیلم «آسوده بخواب کوروش» در جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» حضور داشت و تاکنون چند مستند سریالی کارگردانی کرده است.

 عوامل مستند «شجاع باش» عبارتند از کارگردانی و تدوین: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم آبادی، مدیر فیلمبرداری: هادی کاشانی، صدابردار: حسین خانی، مدیر تولید: جواد قاسمی، تدارکات: امیر مهدی عزیزی، تهیه‌کننده: سعید الهی، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی 1402.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *