
یکی از فرصتهای مغتنمی که شرایط امروز نمایش فیلم های خارجی در سینمای ایران پیش روی علاقه مندان سینما قرار داده ، تلاش متولیان سینما برای نگاه استراتژیک به این محدودیت ناخواسته و آشنا کردن مخاطبان خود با زوایای کمتر شناخته شده سینمای آسیا و به ویژه کشورهایی است که به دلیل بافت جمعیتی و فرهنگی شان می توانند بازار خوبی هم برای سینمای حرفه ای ایران باشند .
بنیاد سینمایی فارابی مدتی است با درک اهمیت آشنایی با سینمای کشورهای منطقه و آسیا با برپایی هفته های فیلم سعی میکند در کنار وظیفه ای که بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر برای معرفی سینمای آسیا به سینما دوستان به عهده گرفته است ، در طول سال هم به ایجاد امکانی برای نمایش فیلم های جدید کشورهای آسیایی، گامی در جهت ایجاد ارتباط فرهنگی بین کشورهای منطقه برداشته و ضمن ایجاد مجالی برای نمایش فیلم های جدید تولید شده در سینمای این کشورها راه را برای نمایش فیلم های ایرانی در آسیا و ورود به بازار پرمخاطب برخی کشورهای آسیایی هموارکند .

سومین هفته فیلم چین در ایران که عصر امروز در بنیاد سینمایی فارابی به پایان رسید ، به نسبت دیگر هفته های فیلم چین و آثاری که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند ، یک ویژگی مهم داشت .در این هفته فیلم سعی شده بود بیشتر به سینمای بدنه و تجاری چین پرداخته شود و بخش معمولاً مغفول مانده این سینما در برابر نگاه علاقه مندان سینما در ایران قرار گیرد .
ایجاد امکان نمایش فیلم های جدید و پرمخاطب سینمای چین که میتوانند در ایران هم مخاطبان خودشان را داشته باشند ، در عین حال این فرصت را برای تهیه کنندگان سینمای ایران فراهم میآورد که با شرکت در بازارهای فیلم آسیایی یا هفتههای فیلم ایران در چین ، ومعرفی تازه ترین محصولات خود ، ضمن معرفی فرهنگ ایرانی به مخاطبان چینی ، وارد یکی از مهم ترین بازار های سینمایی آسیا در کشور چین شوند .
معرفی وجوه تجاری تر سینمای ایران به چینی ها هم می تواند انگیزه بیشتری برای تماشا و انتخاب فیلم ایرانی توسط واردکنندگان و پخش کنندگان فیلم در این کشور ایجاد کند .همچنان که وجوه تجاری سینمایی چین هم بالتبع مورد توجه مخاطبان ایرانی سینما قرار خواهد گرفت.
سید محمد سلیمانی