آغاز نمایش عمومی «اینجا هم باران می بارد» آخرین فیلم زنده یاد جمشید مشایخی

فیلم «اینجا هم باران می بارد» ساخته نادر طریقت و آخرین فیلم زنده یاد جمشید مشایخی که پیش از این قرار بود سی ام مهر امسال روی پرده برود از پنجشنبه 23 بهمن و بلافاصله بعد از پایان  جشنواره فیلم فجر در سینما های تهران و شهرستان ها آغاز شد.

طریقت درباره نحوه نگارش فیلمنامه این فیلم گفت: طرح اولیه فیلمنامه برای مهدی علمی نیا بود که پس از ارائه آن، توسط هستی طریقت، نویسنده نسخه نهایی آن به نگارش درآمد. در ابتدا دخترم فیلمنامه ای جدید که با طرح اولیه ارتباط کمی داشت به نگارش در آورد که ما برای ادای دین به آقای علمی نیا در فیلمنامه نیز نام وی را ذکر کردیم.

وی درباره حضور زنده یاد مشایخی در این فیلم نیز گفت: زمان تولید این فیلم اواخر سال ۹۷ بود و ما افتخار داشتیم که استاد جمشید مشایخی در آخرین روزهای عمر ‌پربرکتش در این پروژه حضور داشته باشد. متأسفانه ایشان ۲۲ الی ۲۳ روز پس از پایان فیلمبرداری از دنیا رفتند، روحشان شاد.

طریقت در پایان درباره مضمون «اینجا هم باران می بارد» نیز اظهار داشت: فیلم در ارتباط با جوانمردی هنرمندان و کسانی است که برای این مملکت زحمت کشیده اند‌. کسانی که کاری کردند تا ما و خانواده هایمان بتوانیم راحت زندگی کنیم. در واقع این پروژه یک مستند اجتماعی و اداى دینى به دو قشر است؛ یک دسته کسانی که محبت کردند و برای کشور زحمت کشیدند، یک دسته هم هنرمندانی که در عرصه هنر هستند و ما قصد داریم تا جوانمردی و انسانیت این دو قشر را در بستر موضوعى اجتماعى نشان دهیم.

طریقت در کارنامه خود ساخت فیلم «خاطره» به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی را دارد که در سال ۱۳۸۷ در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

مریم بخشی، احمد نجفی، اتابک نادری، زهرا داوودنژاد، احمدرضا اسعدی، بیوک میرزایی، محمد برسوزیان، رسول نجفیان، اصغر نجات، رحیم مهدی خانی، ثنا حاجی زاده، اسدالله یکتا، فاطمه شکری، محمد ضیایی، نجات علی مرادی، بهار رسولی، محمدعلی عزیزی، مرتضی عیوضی نیا، رضا عباس زاده، مهدی سعیدی، محمود حیدری، سالار طایفه اسلام، محمد سرکانی، (به همراه هنرمندان خردسال) ایلیا زمانی نژاد و نرگس علیمردانی، آرینا رمضانی و (با حضور) امین طریقت و غزاله جزایری و (با درخشش) زنده یاد جمشید مشایخی بازیگرانی هستند که در «اینجا هم باران می بارد» ایفای نقش داشته اند.

در خلاصه این فیلم آمده: در یک خانواده چهار نفری که با دنیایی از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، مادر خانواده در تلاش است تا تنها آرزوی پسر نیمه بینای خود را برآورده کند…

محمد  متوسلانی تهیه کنندگی فیلم جدید نادر طریقت را به عهده داشته است.

« اینجا هم باران می بارد» در سینما های کوروش ، چارسو ، مگا مال ، ملت، موزه سینما ، اکو مال کرج ، کیان ، راگا ، تماشا ، فلسطین ، کارون ، شمیران ، سپهر شهریار و هروی سنتر  روی پرده رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *