دبیرخانه شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –ایساتیس اعلام کرد؛ثبت 422 فیلم کوتاه و 520 عکس در جشنواره شصت‌و‌پنجم/ یزد میزبان سینمای کوتاه می‌شود

دبیرخانه شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –ایساتیس اعلام کرد؛ثبت 422 فیلم کوتاه و 520 عکس در جشنواره شصت‌و‌پنجم/ یزد میزبان سینمای کوتاه می‌شود

آمار مشارکت در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- یزد- ایساتیس با حضور 422 فیلم کوتاه و 520 عکس اعلام شد.

به‌گزارش جهان سینما به نقل از  روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –ایساتیس، با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تأکید بر ژانرهای سینمایی، از تاریخ سه‌شنبه 20 تا جمعه 23 دی‌ماه 1401 در شهر یزد برگزار می‌شود.

براساس اعلام دبیرخانه شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –ایساتیس، درخواست 422 فیلم کوتاه برای حضور در جشنواره ثبت شده است که از این میان، 320 فیلم کوتاه داستانی، 73 مستند، 13 تجربی و 16 پویانمایی را شامل می‌شوند.

لازم به ذکر است که 357 فیلم کوتاه ثبت شده توسط کارگردان‌های آقا و 65 فیلم کوتاه هم توسط کارگردان‌های خانم به ثبت رسیده است.

همچنین 520 عکس هم برای شرکت در جشنواره ارسال شده است که 304 اثر، به صورت انفرادی و 216 اثر در قالب 31 مجموعه عکس، برای حضور در شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –ایساتیس، بارگذاری شده است.

گفتنی است، 520 عکس ارسال شده، از میان آثار 303 عکاس است که 244 نفر از این عکاسان را آقایان و 59 عکاس را بانوان تشکیل داده‌اند.

شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –ایساتیس با حضور هنرمندان 10 استان (سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری،کرمان و یزد) در دو بخش فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود و در این دوره با توجه به اهمیت سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک، این آثار در اولویت انتخاب و داوری خواهند بود.

شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –ایساتیس 20 تا 23 دی‌ 1401 به میزبانی انجمن سینمای جوانان یزد در شهر یزد برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *