کارگاه نویسندگی جشنواره فیلم 100 برگزار شد/حضور محمد پایدار در میان فیلمسازان و نویسندگان قزوین

کارگاه نویسندگی فیلم 100ثانیه‌ای در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی سیزدهمین دوره جشنواره فیلم 100 با حضور محمد پایدار در قزوین برگزار شد.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم 100، این کارگاه با عنوان «نویسندگی فیلم 100ثانیه‌ای» با تدریس محمد پایدار در قزوین برگزار شد. این کارگاه با مروری بر طراحی ایده و فیلمنامه توسط محمد پایدار، کارگردان فیلم «نوشابه مشکی» بهترین فیلم از نگاه مردمی در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با حضور جمعی از هنرجویان و فیلمسازان جوان استان قزوین برگزار شد.

در این کارگاه یک روزه که در تاریخ دهم آذرماه در محل نگارخانه حوزه هنری استان قزوین و با حضور 40 نفر از علاقمندان به فیلمسازی برگزار شد، بخشی از طرح‌ها و فیلمنامه‌های کوتاه هنرجویان جوان مورد بررسی قرار گرفت.

محمد پایدار در این دوره علاوه بر پرداختن به مباحث و تکنیک‌های رسیدن به یک فیلمنامه 100 و ایده‌پردازی، نمونه‌هایی از فیلم‌های 100ثانیه‌ای مرتبط با موضوع را نیز نمایش داد. همچنین هنرجویان در روند این کارگاه به صورت گروهی به بارش فکری و طراحی ایده پرداختند و در نهایت به ایده‌های اولیه‌ای رسیدند که براساس دستور کار این کارگاه، بعد از یک فرصت سه روزه طرح‌های نهایی ارسال، داوری و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. در ادامه این روند جشنواره فیلم 100 که رویکرد فراتهران را در برنامه سیزدهمین دوره خود دنبال می‌کند، همزمان با اعلام فراخوان در شهرهای مختلف و مراکز استان‌ها، با حضور استادان مطرح، کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *