جوادی در مراسم تجلیل از بسیجیان بنیاد سینمایی فارابی:سینما مهمترین ابزار جهاد تبیین است

سید مهدی جوادی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی روح حاکم بر هر فعالیت مردم پایه‌ای است که مبتنی بر اخلاص و خدمت باشد، سینما را مهمترین ابزار جهاد تبیین برشمرد که هم می‌تواند روشنگری کند و هم منشا خدمت به مردم باشد.

به گزارش جهان سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، بعد از ظهر امروز، پنجم آذر ، به مناسبت آغاز هفته بسیج مستضعفان، بنیاد سینمایی فارابی در ذیل برگزاری مراسمی تحت عنوان « نقش سینمای ایران در جهاد تبیین» میزبان خانواده شهدای امر به معروف و امنیت، روح‌الله و سلمان امیراحمدی بود.

 در ابتدای این مراسم بعد از قرائت بخشی از منویات صبح امروز مقام معظم رهبری درباره بسیج و بسیجی، سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد با اشاره به فرمان حکیمانه امام در راستای تاسیس بسیج مستضعفان در آذر‌ماه سال ۵۸ گفت: بسیج مستضعفان منشا خدمات بسیاری بوده است لیکن باید در نظر داشت که بسیج، صرفاً محصور در یک ساختار اداری نیست و بیش از اینکه یک سازمان باشد یک  فرهنگ است که ریشه در باور و اهمیت به مردم در حکمرانی  اسلامی دارد.

او با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مردمی گهری بود که امام راحل در فرمان تشکیل بسیج به آن توجه داشتند گفت: بسیج ریشه‌ای فراتر از انقلاب اسلامی و به وسعت تاریخ اسلام دارد، ریشه در «وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى» دارد، ریشه در «أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثنَى وَفُرَدَى» دارد و ریشه در «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» دارد و هر شخصی که به این فرهنگ پایبند است و باورمند و به نوعی به خیری دعوت می‌کند و در صراط مستقیم قدم و قلمی می‌زند، و اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، او هم در زمره بسیج و بسیجی قرار می‌گیرد، حالا چه عضوی از این سازمان باشد یا نباشد.

جوادی با بیان اینکه بسیج تعین در یک موضوع خاص هم ندارد، وجوه فرهنگی آن را بر وجوه نظامی‌اش مقدم دانست و ادامه داد: همان کار بازیکنان تیم ملی کشورمان در بازی روز گذشته، یک وجوهی از وجوه بسیج است. اینکه مقابل این همه هجمه، آنهم با آن فشار روانی و رسانه‌ای ایستادگی کنی، غیرتمندانه در حوزه تخصصی خودت عمل کنی و دل ملتی را شاد کنی خودش وجوهی از بسیج است؛ درست همان کاری که دانشمندان مخلص بسیجی ما در رویان و بسترهای علمی و تکنولوژیک می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، یکی دیگر از وجوهات بارز فرهنگ بسیج را همان چیزی خواند که سینماگران و اهالی مطبوعات در سینما و رسانه با آن مواجه هستند، همان جهاد تبیین که سخت‌تر و پیچیده‌تر از جهاد نظامی شمرده می‌شود و فعالان این دو عرصه فرهنگی با آن پنجه در پنجه انداخته‌اند.

جوادی با اشاره به هجمه‌ای که ناامید می‌کند و بر ناکارآمدی تاکید دارد، تصریح کرد: شما در نظر داشته باشید که در این یکی‌-دو ماه گذشته با چه هجمه‌ای مواجه بودیم تا سینما را نیز دچار خلل و سینماگر را منفعل از فعالیت در این عرصه کنند، اما من به شما قویاً می‌گویم که واقعیت چیز دیگری است، آن سینماگری که با وجود همه مشکلات و چالش‌ها ایستاده تا در حوزه تخصصی خود برای کشور و مردمش کار کند او هم بر مدار همین فرهنگ است. سینماگران با تلاش و عزمی راسخ در حال فعالیت هستند. این فقط مربوط به تولیدات فارابی نیست، در بخش خصوصی فعالیت‌ها و پویایی چندین برابر است، گاهی که به دوستان سینماگر سرمی‌زنیم یا گفتگویی داریم از انگیزه و انرژی و پویایی و نشاط آنها ما هم انگیزه می‌گیریم. من آنچه از آحاد جامعه سینمایی ایران سراغ دارم یک جامعه غیور، مومن، میهن دوست و دغدغه مند مردم و کشور است.

 مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه صحبت‌های خود، جهاد تبیین را کنار زدن گرد و غبار فتنه‌ها و بازنمایی واقعیت‌ها خواند و با اشاره به اینکه در تولیدات سینمایی نیز باید با قدرت در این مسیر پیش رفت، گفت: وظایف سنگینی در حوزه جهاد تبیین بر عهده ماست که امیدوارم بتوانیم در انجام آن با کمک همه همکاران فارابی گام‌های موثری برداریم.

او در پایان با تاکید بر لزوم رونق بیش از پیش فعالیت‌های پایگاه بسیج شهید آوینی بنیاد سینمایی فارابی به ویژه در حوزه جهاد تبیین، افزود: جلسه مزین است به خانواده محترم شهدای امنیت، شهدایی که از مظلوم‌ترین شهدای تاریخ انقلاب شمرده می‌شوند، شهدایی که تجسم عینی غربت و مظلومیت هستند و ما که دسترسی به ابزار هنر و رسانه داریم مدیون تاریخ خواهیم ماند اگر غربت ایشان را فریاد نزنیم.

او در پایان با تاکید بر لزوم رونق بیش از پیش فعالیت‌های پایگاه بسیج شهید آوینی بنیاد سینمایی فارابی به ویژه در حوزه جهاد تبیین، افزود: جلسه مزین است به خانواده محترم شهدای امنیت، شهدایی که از مظلوم‌ترین شهدای تاریخ انقلاب شمرده می‌شوند، شهدایی که تجسم عینی غربت و مظلومیت هستند و ما که دسترسی به ابزار هنر و رسانه داریم مدیون تاریخ خواهیم ماند اگر غربت ایشان را فریاد نزنیم.

در پایان این مراسم با حضور سید مهدی جوادی و سید مهدی سجادی خزانه‌دار بنیاد سینمایی فارابی و ‌شورای پایگاه بسیج فارابی از خانواده شهیدان امیراحمدی و همکاران ایثارگر و بسیجی بنیاد سینمایی فارابی تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *