مهر سینمای ایران به زنجان رسید/ قدردانی  از یک عمر فعالیت هنری جمال شورجه

مراسم قدر دانی  از جمال شورجه فیلمساز شاخص سینمای دفاع مقدس در قالب هفته مهر سینمای ایران در زنجان برگزار شد.

به گزارش جهان سینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، چهارشنبه 11 آبان ماه، مجتمع امام خمینی زنجان میزبان مراسم هفته مهر سینمای ایران بود. محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، در این مراسم حضور داشت. قدر دانی  از یک عمر فعالیت سینمایی جمال شورجه فیلمساز اهل زنجان با حضور هنرمندان استان، علاقه مندان به سینمای ایران،دکتر محسن افشارچی استاندار زنجان، امیر نعمتی رئیس حوزه هنری استان، سیف الله رسولی رئیس بنیاد نخبگان استان، و محمد ربیع احمدخانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 محمد حمیدی مقدم سخنران این مراسم درباره «هفته مهر سینمای ایران» گفت: این رویداد از برنامه هایی است که با همت سازمان سینمایی در دولت سیزدهم راه اندازی شده و در راستای تحقق عدالت نمایشی برای استان ها، توجه و تکریم مخاطب، کشف استعدادهای جوان دور از پایتخت و دیدار و تعامل با هنرمندان و علاقه مندان به هنر در استان های مختلف است. امروز این مراسم با نام جمال شورجه یکی از چهره های نامدار و معتبر سینمای ایران گره خورده که اغلب ما خاطرات بسیاری با آثار او داریم.

 وی با اشاره به فضای ایجاد شده بین علاقه‌مندان به عرصه فیلم و سینما با برگزاری چنین برنامه‌هایی،‌ تصریح کرد: ایجاد پیوند بین نسل گذشته و نسل فعلی یکی‌ از اهداف اصلی برگزاری این برنامه است که به خوبی اجرا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با هدف گسترش فضاهای ساخت فیلم در استان‌ها منعقد شده که در برخی استان‌ها اجرایی شده است که استان زنجان نیز در زمره این مناطق است. در همین راستا سازمان سینمایی، بخشی از امکانات و فضای مالی خود را که در مرکز هزینه می‌شود به سمت استان‌ها سوق خواهد داد تا استعدادها در مناطق خود رشد یافته و شکوفا شوند.

حمیدی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه استاد شورجه نام ماندگاری در تاریخ سینمای ایران است و در طول این سال‌ها شخصیت ایشان‌ تغییری نکرده و اکثر فعالان سینمای ایران وجود افرادی چون جمال شورجه را غنیمت شمرده و آرزوی تکثیر شخصیتی چون وی را دارند، ادامه داد: استان زنجان در دهه ۶۰، سینمای پویایی در حوزه فیلم کوتاه داشت. پویایی، تفکر و نگاه متفاوت در هنرمندان زنجان متبلور است ولی این رشد به سمت تولید فیلم بلند نرفته است که باید در این مسیر تمرکز شود چون زنجان بستر استعدادهای تازه است و به دنبال کشف آنها هستیم و به این امر کمک می‌کنیم.

مدیر عامل مرکز گسترش در بخش دیگری از سخنانش گفت: انجمن سینمای جوان در استان زنجان از مراکز مهم وموثر در تربیت چهره های جوان و فیلمسازان مستعد و هنرمند بوده، امیدوارم این حرکت رو به رشد ادامه یابد و زمینه کشف استعدادهای تازه و ورود جوانان علاقه مند استان، به سینمای حرفه ای فراهم شود.

حمیدی مقدم با اشاره به جایگاه جمال شورجه در سینمای دفاع مقدس گفت: جمال شورجه از فیلمسازان نامدار این حوزه است و تمام کارنامه هنری او به ثبت و ضبط تصاویر و حماسه های سال های دفاع مقدس سپری شده، برای این سینماگر با اخلاق آرزوی سلامتی و سعادت دارم و امیدوارم او را در عرصه فیلمسازی فعال تر ببینیم.

در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از جمال شورجه فیلمساز اهل زنجان قدردانی  شد. عبدالحسین بدرلو معاون مستند و سید احد میکائیل زاده مشاور مدیر عامل مرکز گسترش در این مراسم حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *