اکران فیلم سینمایی «شهربانو» در هشتمین جشنواره فیلم شهر/بحرالعلومی: جشنواره فیلم شهر از استراتژیک ‌ترین رویدادهای سینمایی ایران است

در آخرین شب مسابقه فیلم سینمایی و ویدیویی در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، فیلم سینمایی «شهربانو» با حضور عوامل فیلم و مخاطبان علاقه مند اکران شد.

به گزارش جهان سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، شب گذشته در پردیس سینما ملت و در حاشیه جشنواره فیلم شهر، فیلم سینمایی «شهربانو» که از جمله آثار راه‌یافته به جشنواره بود با حضور برخی از عوامل این فیلم و در میان استقبال مخاطبان اکران شد. مریم بحر‌العلومی، کارگردان فیلم و سامان صفاری، هنرپیشه این اثر از جمله هنرمندانی بودند که برای دیدن فیلم آمده بودند. قرار بود بهرنگ علوی و یوسف تیموری هم بیایند اما فرصت نکرده بودند. مردم هم آمده بودند و جلوی درب سالن 4 در پردیس سینما ملت حسابی شلوغ بود. پیش از اکران فیلم به سراغ بحرالعلومی‌ و صفاری رفتیم تا هم راجع به فیلم سوال کنیم و هم راجع به جشنواره.

مریم بحرالعلومی‌کارگردان فیلم سینمایی «شهربانو» درخصوص ماهیت جشنواره فیلم شهر عنوان کرد: جشنواره فیلم شهر که امسال هشتمین دوره‌اش را پشت سر می‌گذارد، یکی از مهم‌ترین و به اصطلاح استراتژیک‌ ترین رویدادهای سینمایی ایران است. فارغ از تمام بحث‌های فنی و تخصصی وقتی جشنواره‌ موضوعی و دیدگاهی به آثار سینمایی و حتی تلویزیونی توجه می‌کند؛ یعنی آثار نمایشی جای بررسی متفاوتی را دارند که این بر دوش جشنواره فیلم شهر است.

کارگردان فیلم سینمایی «شهربانو» با بیان اینکه جای جشنواره فیلم شهر در دوران شیوع بیماری کرونا خالی بود، توضیح داد: این رویداد مهم و متفاوت در دو سال اخیر که درگیر مهار کردن این بیماری بودیم برگزار نشد و همین امر باعث شد آثار نمایشی از رقابت در این رویداد جا بمانند. «شهربانو» نیز یکی از همین فیلم‌هاست.

بحرالعلومی‌در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «شهربانو» یک درام اجتماعی است، بیان کرد: این فیلم روایت‌گر اتفاقیست که در سطح یک شهر رخ می‌دهد و درباره یک حق شهروندی صحبت می‌کند. جرم و جنایت روزانه گریبان‌گیر برخی از شهروندانی است که ناخواسته وارد جریانی می‌شوند. شهربانو روای تمام این حرفهاست. امیدوارم این فیلم جایگاه خودش را در این جشنواره پیدا کند.

پس از بحرالعلومی‌با سامان صفاری، بازیگر فیلم سینمایی «شهربانو» گفت‌وگو داشتیم. اطراف این بازیگر سینما و تلویزیون توسط طرفدارانش اشغال شده بود و به صورت مداوم مشغول سلفی گرفتن با آن‌ها بود. او با بیان اینکه خوشحالم پس از وقفه کرونایی می‌توانیم شاهد برگزاری دوباره جشنواره فیلم شهر باشیم، گفت: من علاوه بر فیلم سینمایی «شهربانو» هم در مجموعه تلویزیونی «خانه امن» و هم در سریال «سرجوخه» ایفای نقش کرده‌ام که خوشبختانه هردو به جشنواره راه یافته‌اند و از این بابت خوشحالم.

صفاری در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره فیلم شهر بیان کرد: بسیاری از کشورهای جهان که دارای صنعت سینما هستند، فستیوال‌های مختلف و متنوعی در این زمینه دارند؛ این در حالی است که ما نسبت به بضاعتی که  در سینمای ایران وجود دارد جشنواره‌های اندکی داریم؛ درست مثل تعداد اندک سینماهایمان در سطح کشور و برخی از استان‌ها.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه فکر می‌کنم اگر تعداد سینماهایمان بیشتر شود انگیزه نسل جوان هم بیشتر می‌شود، یادآوری کرد: ما یک جشنواره فیلم فجر در کشور داریم که حدود 20 تا 22 فیلم بلند سینمایی در مسابقه آن شرکت داده می‌شوند. از آنجا که بخش زیادی از این فیلم‌ها از پیش مشخص شده‌اند، سازندگان فیلم‌های مستقل باید در رقابتی تنگاتنگ شرکت کنند تا جاهای اندکی را که خالی مانده به خود اختصاص دهند و بتوانند به جشنواره فیلم فجر ورود پیدا کنند.

صفاری در پایان تاکید کرد: بنابراین اگر تعداد جشنواره‌هایی مثل جشنواره فیلم شهر افزایش یابد، هم انگیزه فیلمسازان مستقل برای فیلمسازی بالا می‌رود و هم احتمال حمایت از آن‌ها افزایش می‌یابد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی از 27 تیر آغاز شده امروز در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *