داوران بین‌الملل هشتمین جشنواره فیلم شهر را بشناسید

سه داور خارجی بخش «مسابقه سینمای بین‌الملل» هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر معرفی شدند.

به گزارش جهان سینما به نقل از ستاد خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، مصطفی سرور فاروقی از بنگلادش، میلیاوشا آیتوگانوا از جمهوری تاتارستان روسیه و عبدالعلیم طاهر از عراق به عنوان سه داور خارجی بخش «مسابقه سینمای بین‌الملل» معرفی شدند.

مصطفی سرور فاروقی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده بنگلادشی است که فیلم‌های تحسین‌شده در کارنامه خود دارد. فیلم‌های او سه بار نماینده بنگلادش در اسکار بوده است.

فاروقی اغلب به عنوان «فیلم‌ساز برجسته جنبش سینمای موج نو بنگلادش» معرفی می‌شود. فیلم‌های او برنده جوایز بین‌المللی متعددی از جشنواره‌های بوسان، مسکو، دبی، وسول، فوکوکا، کلکته و جایزه بزرگ هیأت داوران در جوایز آسیا پاسیفیک اسکرین شده است. او همچنین داوری جشنواره های مهم بین المللی فیلم بوسان، شب‌های سیاه تالین، سیدنی، فیلم‌های آسیای جنوبی سنگاپور و East End لندن را در کارنامه دارد.

پروفسور میلیاوشا آیتوگانوا، رئیس گروه کارگردانی فیلم و تلویزیون در موسسه فرهنگی کازان است. او از سال 2016 تاکنون مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان کازان است. در سال 2018 نشان وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان «برای دستاوردهای فرهنگی» به او اعطا شد. او همچنین تهیه‌کننده و نویسنده مشترک فیلم‌هایی مانند «گل‌های سفید» و «حلیمه» است.

عبدالعلیم طاهر، کارگردان و تهیه‌کننده عراقی-آمریکایی است. او در دانشکده مهندسی عمران در دانشگاه بغداد تحصیل کرده است، از سال 2007 تمرکز خود را به تلویزیون و سینما معطوف کرد و از سال 2007 تا 2010 شبکه تلویزیونی دجله را مدیریت کرد و در آنجا چندین درام تلویزیونی را تهیه و کارگردانی کرد. او اولین فیلم بلند خود (شهید) را در سال 2015 تهیه و کارگردانی کرد که درباره زندگی و شهادت شهید محمد باقر صدر بود. طاهر همچنین چندین فیلم کوتاه و مستند تولید کرده است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی 27 تا 31 تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به کانال تلگرامی این رویداد هنری به نشانی  t.me/shahrfilmfest و اینستاگرام رسمی جشنواره www.instagram.com/shahrfilmfest مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *