«کلاس مرگ» ۱۷ تیرماه روی آنتن می‌رود/ داستان یک نسل‌کشی فرهنگی و نژادی در آمریکای شمالی

مستند «کلاس مرگ» به کارگردانی آرش دهقانی با موضوع تغییر بافت فرهنگی و نژادی قاره آمریکا عصر امروز  ساعت ۱۷ از شبکه سه پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پروژه، همزمان با مشخص شدن زمان پخش مستند «کلاس مرگ» به نویسندگی و کارگردانی آرش دهقانی که جدیدترین محصول مرکز مستند و تلویزیونی سوره است، از تیزر این اثر رونمایی شد.

این مستند که کاملا آرشیوی و نزدیک به هفت ماه ساخت آن زمان برده است، قصد دارد حقیقت بیان نشده‌ای را درباره یک نسل‌کشی بزرگ فرهنگی و نژادی در تاریخ کانادا و آمریکای شمالی بازگو کند و نشان بدهد که چگونه حکومت‌های استعماری اروپایی از قبیل انگلیس باعث شدند بافت فرهنگی و نژادی قاره پهناوری مانند آمریکا تغییر کند.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: در آستانه شروع جشن ملی کانادا تعدادی گور دسته‌جمعی در یکی از شهرهای کانادا پیدا می‌شود و طبق تحقیقاتی که صورت می‌گیرد، معلوم می‌شود که تمام این اجساد متعلق به کودکانی هستند که در مدارس شبانه‌روزی که زیر نظر دولت کانادا و کلیسای کاتولیک کانادا اداره می‌شده، تحصیل می‌کردند و همه این اجساد کشف شده متعلق به یک نژاد یعنی بومیان سرخ پوست کاناداست…

«کلاس مرگ» که محصول مرکز مستند و تلویزیونی سوره است، برای اولین بار روز جمعه ۱۷ تیرماه ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *