بازدید رئیس سازمان سینمایی از پروژه‌های عمرانی سینماهای تبریز‎‎

محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور چهارشنبه ۲۵ خرداد در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی از روند اجرای پروژه‌های عمرانی سینماهای تبریز بازدید بعمل آورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، وی در بازدید از پروژه بازسازی و توسعه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، اظهار داشت: با اتمام این پروژه که با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال اتمام است، ظرفیت سینماهای تبریز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

خزاعی همچنین در بازدید از سینما فلسطین تبریز خاطرنشان کرد: یکی از قدیمی‌ترین سینماهای منطقه که به لحاظ سازه‌ای فرسوده شده و کارایی لازم را ندارد، همین سینما فلسطین تبریز است که بایستی به صورت ویژه مورد مطالعه  قرار گیرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور همچنین از پردیس سینمایی قدس تبریز بازدید کرد و میزان استقبال مردمی و فروش فیلم در این سینما را مطلوب ارزیابی کرد.

رئیس سازمان سینمایی در نشست هم اندیشی با مدیران فرهنگی استان آذربایجان شرقی:اینکه سینماگران چه پیامی را و چگونه روایت کنند مهم است

همچنین محمد خزاعی در نشست هم اندیشی با مدیرکل و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: خوشبختانه توسعه زیرساخت های سینمایی در سراسر کشور و حتی شهرستان‌ها، هم مطالبه مردم و هم مسوولان شده است و این نشانگر اهمیت و تاثیرگذاری سینماست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر تعداد مخاطبان سینما در رده ششم کشور قرار دارد، گفت: امروز ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولید آثار سینمایی در جهان است، این در حالیست که برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس میلیاردها دلار هزینه می کنند تا صاحب صنعت سینما شوند، اما توفیقات چندانی ندارند، چراکه نیروی انسانی لازم را نداشته اند، مسأله ای که کمتر بدان توجه می شود.

خزاعی ادامه داد: خیلی وقت ها از کنار استعدادهای موجود در سینمای کشور به دلایل مختلف عبور می کنیم که به هیچ عنوان شایسته نیست، اعتقاد دارم کنار این استعدادها باید در توسعه زیرساخت های سینمایی کشور به ویژه در شهرستان ها نیز توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه نیازمند مراقبت جدی از تولیدات سینمایی هستیم، خاطرنشان کرد: اینکه هنرمندان سینمای یک شهر چه چیزی را و چگونه روایت می کنند، بسیار مهم است. بایستی به سراغ تولید آثار کیفی حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون ۶۰۰ سالن سینما در کشور فعال است، افزود: با سیاست های جدیدی که در دولت آغاز شده است، طی چهار سال آینده تعداد سالن‌های سینمای کشور به بیش از هزار سالن افزایش خواهد یافت.

خزاعی با بیان اینکه با بحران مخاطب در سینماهای کشور مواجه هستیم، افزود: ما نیازمند آسیب شناسی مخاطب هستیم.  احداث سالن‌های سینما در برخی شهرهای کم جمعیت توجیه اقتصادی ندارد، چراکه میزان فروش بلیط فیلم های اکران شده، حتی کفاف هزینه‌های جاری آن سالن را نمی‌دهد.

در ادامه جلسه دیدار رییس سازمان سینمایی با روسای ادارات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در تبریز، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در عرصه فیلم و سینمای استان وجود دارد اما با وضعیت مطلوب و ایده آل خود فاصله داریم.

وی با تاکید بر رعایت عدالت فرهنگی در حوزه سینمایی کشور خاطرنشان کرد:  هم اکنون ۱۸ سالن سینمای فعال در استان داریم که تعدادی بصورت پردیس هستند و ۶ هزار صندلی سینما داریم که با جمعیت ۴ میلیونی استان فاصله معنادار دارد.

ناظمی یادآور شد: در حوزه تولید فیلم‌های فاخر گام‌های ارزشمندی در یک دهه گذشته برداشته شده و جریانی در منطقه شکل گرفته که منجر به کسب توفیقات خوب در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شده است.

وی ادامه داد: شاهد مطالبات عمومی گسترده در شهرستان‌ها برای تاسیس نمایندگی انجمن سینمای جوان و استقبال عمومی از آموزشگاه‌های سینمایی هستیم، ضمن اینکه سه هنرستان زیر نظر ارشاد اسلامی استان در تربیت هنرآموزان فعال هستند.

ناظمی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ سینمای غیرفعال در استان هستیم که برخی تنها با کمک‌های جزیی می‌توانند دوباره احیا و فعال شوند، تصریح کرد: به جهت ظرفیت‌هایی که در تبریز و استان آذربایجان شرقی وجود دارد، زیرساخت‌های موجود هم‌خوانی ندارد.

گفتنی است، در این نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی به طرح مسایل و مشکلات مربوط به سینماهای شهرستان خود پرداختند و رئیس سازمان سینمایی کشور پاسخگوی موارد طرح شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *