نشست هم‌اندیشی مدیر عامل مرکز گسترش با نمایندگان ایسفا و سینمای جوان

نشست همفکری مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با نمایندگان انجمن صنفی فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوان برگزار شد.

به گزارش جهان سینما به نقل از ارتباطات و  اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، چندی پیش جلسه مشترک محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش، حامد شکیبانیا معاون مستند و محمد طیب مدیر بازرگانی با نمایندگان انجمن سینمای جوان و انجمن صنفی فیلم کوتاه (ایسفا) با موضوع اکران فیلم کوتاه در «هنر و تجربه» برگزار شد. آرش رصافی، کاوه قهرمان، میکائیل دیانی و وحید حسینی نامی به عنوان نمایندگان انجمن سینمای جوان و انجمن صنفی فیلم کوتاه در این جلسه حضور داشتند. حاضران در این جلسه، مطالبات و دغدغه‌هایشان درباره نگرانی از تصور احتمال متوقف شدن دریچه حمایت‌ها از نمایش فیلم کوتاه در گروه «هنر و تجربه» را مطرح کرده و ابراز امیدواری کردند در دوره جدید هنر و تجربه، با بهره گیری از نظرات انجمن صنفی فیلم کوتاه شرایط مناسبی برای نمایش این آثار ایجاد شود. طبق توافقی که در جلسه صورت گرفت، مقرر شد نمایندگان انجمن صنفی فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوان نکات و راهکارهای پیشنهادی در این حوزه را در قالب طرحی به مرکز ارائه کنند.
 در این جلسه حمیدی مقدم با اشاره به برگزاری جلسات مشورتی با نمایندگان صنوف مختلف، سینماگران و فعالان حوزه اکران گفت: وظیفه‌ای که سازمان سینمایی به مرکز گسترش محول کرده، ما را بر آن داشت تا مسیر «هنر و تجربه» در ادوار گذشته را بررسی و درباره ادامه آن در همفکری و مشاوره با افرادی که در حوزه اکران تجربه دارند و در «هنر و تجربه» فیلمشان روی پرده رفته به مسیرهای بهتر و کاملتری برسیم. خوشبختانه با نظر مثبت و حمایت آقای خزاعی رئیس محترم سازمان، فعالیت «هنر و تجربه» متوقف نخواهد شد و در همه حوزه‌ها، گسترده‌تر می‌شود.
محمد حمیدی مقدم در بخش دیگری از این جلسه گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ایجاد تمرکز در محل نمایش فیلم‌ها و جدول نمایش اولویت است. مرکز گسترش به عنوان متولی این اکران‌ها، مصمم است که همه فیلم‌ها در همه سانس‌هایی که اعلام و درباره آن اطلاع رسانی می‌شود، حتما اکران شوند. برای رونق اکران، تشویق فیلمساز و افزایش مخاطب هم حمایتی در نظر گرفته‌ شده است، که از طریق آیین نامه‌ اطلاع‌رسانی می‌شود. همه فیلم‌های انتخاب شده، در بازه زمانی مشخص و به صورت متمرکز فرصت اکران دارند و بر اساس استقبال مخاطبان، اکران تا زمانی که تماشاگر وجود داشته باشد، ادامه می‌یابد.
مدیر عامل مرکز گسترش ادامه داد: همزمان با اکران تهران، در سایر شهرها، سینماهایی فیلم‌های «هنر و تجربه» را اکران خواهند کرد. بر اساس بررسی‌ها متوجه شدیم که تماشاگر این فیلم‌ها در استان‌ها، به اندازه تهران نیست. به همین علت نوع تمرکز و شکل نمایش در سایر شهرها متفاوت خواهد بود.
 محمد حمیدی مقدم با اشاره به نمایش فیلم‌ها در دو سالن موزه سینما گفت: در تهران به دنبال یک پایگاه مشخص برای اکران‌های «هنر و تجربه» هستیم. سینمایی که هویت مشخص داشته باشد و برنامه‌های نمایش فیلم و رویدادهای جانبی (جلسات نقد و بررسی، کارگاه‌ها، رونمایی و …) را هم در آن برگزار کنیم. با نظر سازمان سینمایی در این مقطع دو سالن از موزه سینما در اختیار «هنر و تجربه» است. همچنین علاوه بر اکران فیلم‌ها در این پایگاه، چند سینما در مناطق مختلف تهران فیلم‌های «هنر و تجربه» را نمایش خواهند داد.
حامد شکیبانیا معاون مستند مرکز گسترش در بخشی از این جلسه با اشاره به تاسیس باشگاه مخاطبان گفت: در چنین اکران‌هایی، شناسایی مخاطبان واقعی اهمیت بالایی دارد. ایجاد باشگاه مخاطبان، تصویری روشن از افراد و گروه‌هایی می‌دهد که با «هنر و تجربه» همراه هستند و دغدغه تماشای آثاری از این جنس را دارند. افرادی که عضو باشگاه مخاطبان شوند، از امکانات و امتیازهایی برخوردار خواهند شد.
 محمد طیب مدیر بازرگانی مرکز درباره اکران شهرستان‌ها گفت: با توجه به بررسی مخاطبان «هنر و تجربه» در سایر شهرها و با هدف ساماندهی اکران، در سایر شهرها در هفته یک روز نمایش «هنر و تجربه» در سینماهای مشخص خواهیم داشت.
طیب با اشاره به تاسیس بانک فیلم «هنر و تجربه» ادامه داد: پس از پایان دوره اکران هر فیلم، فیلم‌ها در بانک فیلم «هنر و تجربه» ثبت می‌شوند، و اگر 30 نفر بلیت آن فیلم را پیش‌خرید کنند، فیلم برای آنها در سالن سینما روی پرده خواهد رفت.
وی افزود: علاوه بر نمایش‌های سینمایی، اکران آنلاین فیلم‌های روی پرده، به فاصله زمانی مشخص، پس از شروع اکران در سینماها، در سامانه نمایش برخط شروع می‌شود. به این ترتیب سینما دوستانی که خارج از تهران هستند یا دسترسی به سینما ندارند می‌توانند همزمان با جدول نمایش «هنر و تجربه» این فیلم‌ها را آنلاین ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *