علاقه‌مندی ۳ کشور منطقه برای حضور در جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»

 3 کشور محور مقاومت، فلسطین، لبنان و سوریه برای همکاری و مشارکت در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام آمادگی کردند.

به گزارش جهان سینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیداحد میکائیل‌زاده مشاور مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از تمایل کشورهای محور مقاومت برای همراهی با پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و نمایش آثار ایرانی و خارجی در این کشورها خبر داد و گفت: مراکز فرهنگی هنری غزه، سوریه و لبنان برای مشارکت در جشنواره «سینماحقیقت» ابراز تمایل کرده‌اند. این همکاری پیشتر در جشنواره‌های دیگر سینمایی کشور اتفاق افتاده بود، این کشورها تمایل به نمایش بخش‌های مختلف، کارگاه‌ها و از جمله شهید آوینی و سرباز وطن (سردار سلیمانی) را دارند.

وی ادامه داد: سینمای ایران در دنیا فراگیر و مؤثر است و قابلیت این را داشته که تبدیل به عاملی برای کنش‌هایی در حوزه ارتباط بین الملل شود. سینمای انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیل در عرصه بین‌الملل برعهده دارد. از این رو سینمای مستند پا به پای سینمای داستانی در حال پیشرفت و یکی از اولویت‌های سپهر فرهنگی نظام است.

میکائیل زاده گفت: سینمای ایران و بلأخص سینمای مستند می‌تواند در محور مقاومت، اهداف فرهنگی، هنری و تعاملات مبتنی بر این عرصه را بسیار هوشمندانه بازتعریف کند. سینما به عنوان منبع تولید قدرت، نقش پررنگی در شناساندن و مطرح کردن مسائل انسانی و فضایل اخلاقی، فرهنگی و هویتی منطقه ما را دارد.

میکائیل زاده افزود: رسیدن به مفاهیم مشترک و انتقال به مخاطب منطقه و عرصه بین‌الملل در سینمای مستند می‌تواند بستری برای تعاملات و جذب مخاطبی که تشنه دیدن و شنیدن حقیقت است، باشد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم نمایش آثار جشنواره «سینماحقیقت» را برای مخاطب بین‌المللی و منطقه ای، در غزه، دمشق و بیروت داشته باشیم.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 تا 25 آذر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *