معرفی مشاوران انتخاب بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره سی و هشتم

مشاوران انتخاب آثار بخش مسابقه بین‌الملل سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به‌گزارش جهان سینما به نقل از  ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، حافظ آهی، عاطفه خادم‌الرضا، زهره زمانی، نیما عباسپور، عطا مجابی، نوشین معراجی و تی‌یام یابنده به عنوان مشاور انتخاب بخش مسابقه بین‌الملل، سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را همراهی می‌کنند.

*حافظ آهی

حافظ آهی متولد 1359 از تهران، . نویسنده، کارگردان و مدرس سینما است. او در رشته سینما از دانشگاه سوره فارغ‌التحصیل شده است و سابقه تحصیل در رشته بازیگری تئاتر در کشور آلمان را دارد. آهی همچنین به‌مدت ده سال سردبیر و مجری برنامه‌های سینمایی بوده است و در کنار کارگردانی  به تألیف مقالات علمی‌پژوهشی و تدریس در مدارس سینمایی مشغول است.او درحال‌حاضر به عنوان مربی و کارشناس سینمایی با بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی انجمن سینمای جوان همکاری می‌کند.

*عاطفه خادم‌الرضا

عاطفه خادم‌الرضا متولد 1362 در تهران، فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر، کارگردان و تهیه‌کننده است. او از دانشگاه یورک کانادا در رشته تولید فیلم فارغ‌التحصیل شده و برنده جوایز داخلی و خارجی از جمله خرس برنز از جشنواره فیلم مستقل وین، بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، رزیدنسی «می کی مور» از جشنواره تیف کانادا شده است. وی تجربه  حضور به عنوان عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های ملی و بین المللی و ساخت فیلم‌هایی نظیر «تنگ خالی ماهی» و… در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

*زهره زمانی

زهره زمانی متولد 1348 کارگردان و نویسنده است. او رییس انجمن سینمای جوانان بندر انزلی و برنده چند جایزه بین‌المللی است و سابقه داوری در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی متعددی نظیر جشنواره کازان، ریاست هیات داوران در بخش فیلم‌های کوتاه و مستقل سیزدهمین جشنواره بین المللی داکا، ساخت فیلم‌های «بیا همه خوابند»، «پاسور»، «مسافر صندلی عقب»، «آندره» و… در کارنامه حرفه‌ای این هنرمند به چشم می‌خورد.

*نیما عباسپور

نيما عباس‌پور متولد اسفند ١٣٥٢ در تهران و فارغ التحصیل دوره آموزش فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران و عضو انجمن فیلم کوتاه ایران است. مدیریت هماهنگی و دبیری آکادمی داوری دو دوره جشن فیلم کوتاه خانه سینما،عضویت در هیات‌های انتخاب بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر، بخش بين‌الملل سى‌امين جشنواره بين‌المللى فيلم‌هاى كودكان و نوجوانان،داور نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، عضویت هیات انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران در 5 دوره و عضویت در شورای سیاست گذاری سی‌وچهارمین و سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و کسب جوایزی نظیر مدال نقره يونيكا براي فيلم کوتاه «جنگل» و… از جمله سوابق این هنرمند است.

*عطا مجابی

عطا مجابی متولد 1361 در قزوین، فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و مدرس فیلمسازی است. او در رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده است. عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی از جمله جشنواره گلوب بی‌کلام و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و کسب جوایزی نظیر پیچینگ جشنوارهIn The Palace»» و کارگردانی فیلم‌های کوتاهی نظیر «مردی که اینجا نبود» و… از جمله سوابق و افتخارات این هنرمند است.

*نوشین معراجی

نوشین معراجی متولد 1359 در تنکابن و هنرآموخته رشته کارگردانی در انجمن سینمای جوانان ایران است. آثار او در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی نظیر جشنواره فیلم مسکو و جشنواره سانتاباربارا امریکا اکران شده و جایزه گرفته است. عضویت در هیات‌های داوری و انتخاب جشنواره‌ها، کارگردانی فیلم‌های کوتاه «برادر»، «پسر»، «مهمان بابا»، «بیداری»، «سایه روباه» و.. از جمله افتخارات و سوابق این هنرمند است.

*تی‌یام یابنده

تی‌یام یابنده متولد 1363 در شیراز، نویسنده و کارگردان است. او در رشته کارگردانی از دانشگاه هنر تهران فارغ‌التحصیل شده و آثارش در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی نظیر کمرا ایمیج، جشنواره بین‌المللی رم و… به نمایش درآمده است. کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی کلکته، بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی لیدز، عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ایسفا، جشن خانه سینما از جمله افتخارات و سوابق این هنرمند است. یابنده کارگردانی فیلم‌های «رنگان99»، «سایه»، «سرنگ»، «زونامی»، «سوپ» و…را نیز برعهده داشته است.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *