علیرضا تابش مطرح کرد؛ جشنواره۳۴ محل عرضه‏ محصولات سینمایی برای نسل آینده

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره امسال را با نام و یاد نوجوان قهرمان و ایثارگر «علی لندی» افتتاح می‌کنیم

به گزارش جهان سینما به نقل از  ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش؛ دبیر جشنواره سی‌وچهارم ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌‌الاول و روز جهانی کودک گفت: این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را در روزهایی آغاز می‏‌کنیم که بهترین نام برای آن، دوران آغازها و پایان‌هاست.

او با اشاره به اینکه جشنواره امسال محل عرضه‏ محصولات سینمایی، برای مهمترین نسل قرن آینده است، ادامه داد: جشنواره‏ امسال به یک روایت آخرین جشنواره‏‌ قرن و به روایتی دیگر، نخستین جشنواره قرنی جدید محسوب می‏‌شود؛ قرنی که در آستانه‏ آن ایستاده‏‌ایم، سرشار از فرصت‌ها، تهدیدها و واقعیت‏‌هایی نوین است که مخاطبان امروز جشنواره، سرنوشت کشورمان را با ملاحظه‏ تمام این شرایط رقم خواهند زد. این دوره از جشنواره را می‌توان، جشنواره عرضه‏ محصولات سینمایی، برای مهمترین نسل قرن آینده دانست؛ نسلی که باید کشور را در دنیای نو، بازتعریف و از قدرت، فرهنگ، غرور و هویت آن پاسداری کند.

دبیر جشنواره درخصوص نقشی که کرونا در نسل آینده خواهد داشت، عنوان کرد: کشور ما، و جهان، این قرن نو را با بیماری همه‌گیر و سوگواری آغاز کرده‏‌اند، بحران کرونا نخستین خاطره‏ جمعی نسلی است که مخاطبان فیلم‌های این دوره از جشنواره محسوب می‏‌شوند؛ اگرچه مصیبت‌های ناشی از این پاندمی سهمگین و اندوهناک است اما دست‌کم این تضمین را برای ما به همراه دارد که نسل آینده، از همان کودکی، کلنجار رفتن با شرایط سخت و ارزش همکاری و کار گروهی در مواجهه با بحران‌های بزرگ را تجربه کرده و آموخته است.

او ادامه داد: این نسل، نسلی متفاوت خواهد بود که بنابر همین تفاوت، به هنر و آثاری متفاوت نیز نیاز خواهد داشت و دنیایی بسیار متفاوت با نسل‌های پیشین را پیش روی خود تجربه خواهد کرد.

او در ادامه عنوان کرد: امید من آن است که هنرمندان و فیلمسازان این سال‌های ما، منطبق با این شرایط جدید و بر مبنای الزامات این عصر نو آثارشان را طراحی و تولید کرده باشند.

دبیر جشنواره از دسترس پذیر کردن جشنواره برای همه گروه‌ها به خصوص معلولان، فراگیری آن در همه‌ کشور به صورت فیزیکی و برخط خبر داد و افزودن بخش‌های مرتبط با رسانه‏‌های نوین،توضیح داد: آنچه بر عهده‏ ما بود و هست، طراحی و اجرای جشنواره‏ای هم‌تراز با این قرن جدید بود که تلاش کرده‏‌ایم با به رسمیت شناختن ظرفیت‌های فضای مجازی، نواندیشی در طراحی بخش بین‏‌الملل، دسترس پذیر کردن جشنواره برای همه گروه‌ها و به خصوص معلولان، فراگیری جشنواره در همه‌ کشور به صورت فیزیکی و برخط و افزودن بخش‌های مرتبط با رسانه‏‌های نوین، به جشنواره هویتی جدید ببخشیم.

تابش ضمن اشاره به اینکه برای آخرین‌بار به عنوان دبیر در جشنواره حضور دارد، عنوان کرد: امید دیگرم آن است که این مسیر در سال‌های آینده، به شکلی مستمر ادامه داشته باشد و نام زیبای اصفهان بر تارک این رویداد مهم سینمایی بدرخشد. در تمام این سال‌ها، و به خصوص این چندسالی که به صورت ویژه در جایگاه دبیر جشنواره، در خدمت هنرمندان گرانقدر و کودکان و نوجوانان کشورم بودم، جز امید، پویایی و توان، دریافت دیگری از این نسل نداشتم؛ اطمینان دارم، آینده‏‌ای که این نسل در طول قرن پیش رو، خلق خواهند کرد، آینده‏‌ای جذاب و دوست‏داشتنی‏‌تر از امروز است، شاید این نوید، بهترین پایان برای سخنانی باشد که چه بسا برای آخرین بار به عنوان دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان ایران، در مراسم افتتاحیه این جشنواره و در اصفهان ایراد خواهم کرد.

او اضافه کرد: امیدوارم زحمات خالصانه همکارانم در این جشنواره به مذاق کودکان و نوجوانان کشورم خوش آید، و روزهایی شیرین را در ذهنشان رقم بزند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که ۵۱ هزار کودک ایرانی، در غم از دست دادن پدر و مادر عزیزشان به خاطر کرونا، سوگوارند.

او در پایان تاکید کرد: جامعه هنری ایران در برابر آینده این کودکان معصوم، خود را مسئول می‌داند، همین جا به همه‌ این کودکان ادای احترام می‌کنم و جشنواره امسال را با نام و یاد نوجوان قهرمان و ایثارگر «علی لندی» افتتاح خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *